לאחר שנפל "חוק העמותות" שניסה לקדם חבר הכנסת אריאל קלנר מהליכוד, דובר רבות בימים האחרונים על המעורבות הזרה של ממשלות אירופה בנעשה בישראל. על פי דיווח הערב (ראשון) בערוץ 13, האיחוד האירופי הקצה ארבעה מענקים למספר ארגונים בישראל.

אחד המענקים הוא "הגנה על זכויות אדם בעידן הדיגיטלי", הסכום שהוקצה לו הוא 400 אלף יורו לארגונים "האגודה לזכויות האזרח" ו"שוברים שתיקה". בדברי ההסבר של מסמכי האיחוד האירופי נכתב: "הפרויקט נועד להגן על זכויות היסוד והחירויות המופרות על ידי גורמי הממשל הישראלי בשימוש מעקב דיגיטלי". כלומר, האיחוד האירופי מעביר כסף לארגונים אזרחיים כדי שיעקבו אחרי מה שהם מכנים "הפרות של מדינת ישראל".

המענק השני הוא "נרמול זכויות אדם ודמוקרטיה" ל"אגודה לזכויות האזרח בישראל" והמענק הוא עבור "שיפור התפיסות של הציבור הישראלי בנוגע לזכויות אדם ודמוקרטיה בישראל".

מענק נוסף, על פי הדיווח גם מהחודשים האחרונים, "העלאת מודעות לזכויות אדם על ידי התמודדות עם אלימות משטרתית נגד קבוצות מוגדרות בישראל". כלומר, האיחוד מעביר כסף עבור התמודדות עם התנהלות משטרת ישראל באמצעות סכום של 230 אלף יורו לארגונים "זולת" ו"הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל".

מענק אחרון הוא לשמירה על זכויות עובדים פלסטיניים. לשם כך מוקצים 400 אלף יורו ובין הארגונים שמיישמים את הפרויקט נמצא גם "המרכז לפיתוח יוזמות שלום" שמקדם את רשת "מסרבות" המסייעת לסרבני גיוס.