ביוזמת יו"ר סיעת 'עוצמה יהודית' ח"כ יצחק קרויזר עברה היום (ראשון) בוועדת שרים החלטת ממשלה להעלאת ועדות הקבלה בישובים מארבע מאות לאלף משפחות.

הצעת החוק שעברה בוועדת שרים, הגיעה על מנת לסייע לישובים שהתמודדו עם בירוקרטיה בוועדות קבלה, כך מסביר מקדם החוק.

עד היום החוק קבע שעד המשפחה הארבע מאות, אפשר לקיים ועדת קבלה ולשמור על הצביון הקיבוצי והישובי מהמשפחה הארבע מאות אין יותר אפשרות לקיים ועדות קבלה, כל אדם רשאי להגיש בקשה להצטרף לישוב, דבר אשר מנע את גידולם של ישובים רבים שלא רצו לאבד את מרקם הישובי המאפיין ומייחד אותם. 

הצעת החוק שעלתה היום קובעת שמכסת המשפחות שיוכלו לגשת לועדת קבלה יגדל לאלף משפחות, דבר אשר יוביל לשגשוג ופריחה של ישובים רבים אשר נמנעו מלאכלס משפחות נוספות.

ח"כ קרויזר מסר בעקבות אישור הצעת החוק שהוא מקדם: "זוהו בשורה אדירה להתיישבות בארץ ישראל, אני שמח שאנו עושים היסטוריה ומשחררים את הבירוקרטיה שמנעה ממשפחות רבות להתגורר בישובים שהתאימו לאורח חייהם ולסגננם".

עוד הוסיף קרויזר: "אנו נשים את פיתוח הפריפריה בדרום ובצפון במרכז לא כסיסמת בחירות אלא כעובדות בשטח זה רק ההתחלה".

עמותת עדאלה - המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, יצאה נגד הצעת החוק: "הצעת החוק מצטרפת לשורת הצעדים עליהם התחייבה הממשלה שנועדו להעמיק את ההפרדה הגזעית ולקדם את הסיפוח של הגדה המערבית" - טענו. 

לקראת הדיון שהתקיים בוועדת השרים לענייני חקיקה, מרכז עדאלה העביר את התנגדותו להצעת החוק שתרחיב את תחולת ״חוק ועדות הקבלה״.

"אישור הצעת חוק זו מהווה חלק מן ההתחייבויות בהסכם הקואליציוני עם סיעת 'עוצמה יהודית', במסגרת שורה של צעדים הכוללים שינויים מבניים ברשות המבצעת ויוזמות חקיקה גזעניות שנועדו לקדם את ייהוד המרחב ולהנציח ולהעמיק את מציאות ההפרדה הגזעית. ההצעה גם מצטרפת לתכניות שבהסכמים הקואליציוניים לבצע סיפוח דה פקטו של השטחים הכבושים, בכך שהיא מנסה להחליף את הנורמות של המשפט הבינלאומי ולהחיל על שטחי הגדה המערבית את המשפט הישראלי בענייני ניהול מקרקעין ופיתוחן" - נטען מטעם "עדאלה".