בתום הצבעה חשאית בחרה ועדת הרבנים בראשות הרב יעקב אריאל את הרב מאיר כהנא כמועמד הסרוג לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, בבחירות הקרובות לרבנות הראשית לישראל.

לקראת הכרעה: הציונות הדתית תבחר את מועמדה לתפקיד הרב הראשי האשכנזי

בתום הסיבוב הראשון היו אלה הרב מיכה הלוי והרב מאיר כהנא שקיבלו את מירב הקולות. בסיבוב השני היה זה, כאמור, הרב כהנא שקיבל את תמיכת רוב חברי הוועדה. 

בהודעת סיכום שיצאה מטעם הוועדה נכתב: "עם תום כינוס רבני הוועדה הבוחרת, ולאחר שמיעת כל הרבנים המועמדים שליט"א שהציגו את מועמדותם, בחרו רבני הוועדה ברב מאיר כהנא שליט"א כמועמד הדתי לאומי לרב האשכנזי לרבנות הראשית לישראל".

גורמים המעורים בבחירות שהתקיימו, טוענים כי על אף שהרב מיכה הלוי זכה לתמיכת יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', בפועל לזכייתו של הרב כהנא כעת אין משמעות דרמטית מיידית באשר להבנות שהושגו קודם לכן עם המפלגות החרדיות שהיו מוכנות לתמוך בהרב מיכה הלוי לתפקיד רב ראשי אשכנזי. "מפני שהבחירות נדחו לחודש אדר, הרבה דברים עשויים להשתנות עד אז. עם זאת, כעת קשה לראות את ש"ס ואת יהדות התורה" תומכים במועמד אחר אחרי שהבהירו כי הם יתמכו במועמד ספציפי של המגזר הדתי לאומי והוא - הרב מיכה הלוי".

בתוך כך, גורם חרדי בכיר בבתי הדין הרבניים מציין: "הרב כהנא, זוכה לאהדה והערכה גדולה בקרב החוגים החרדיים הליטאים, החסידיים והספרדים בגוף הבוחר שמונה כ-150 אנשי ציבור, כך שבחירתו כמועמד הציונות הדתית מבטיח כי הדיל שנרקם בין מפלגות ש"ס והציונות הדתית על פיו ש"ס תתמוך במועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב האשכנזי הציוני והציונות הדתית תתמוך במועמדה של ש"ס לתפקיד הרב הראשי הספרדי יקוים במלואו".