חברת הכנסת אורית פרקש הכהן (המחנה הממלכתי) שוחחה הערב (חמישי) עם איתן כבל ופרופ' אריה אלדד על ההתפתחויות האחרונות במערכת הפוליטית. בראשית השיחה ב-103FM, המגישים תהו: "נכון שגנץ מוביל בסקרים, אבל האצבעות בכנסת הם עדיין לפי הבחירות האחרונות, למה גנץ לא נותן ליאיר לפיד את הקרדיט כדי שהוא יוכל לנהל את האופוזיציה כמו שצריך?" חברת הכנסת השיבה: "מפלגות האופוזיציה עובדות בממשלה הזאת בתיאום מלא, אני בצוות ההידברות בבית הנשיא. אנחנו עובדים ביחד עם יש עתיד, זה חשוב לנו. אנחנו חושבים שזאת תקופה שאנחנו חייבים לעבוד ביחד".

ח"כ מהאופוזיציה על שיחות ההידברות: "הנושא מפרק את העם, חותרים לסיום"
הישג ללפיד: גנץ ומיכאלי הסירו את מועמדיהם לוועדה לבחירת שופטים

היא המשיכה וציינה: "בסוף, בהידברות, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא, בהצעות חוק אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא. אז כשנבחרה ממשלה חדשה וכל סיעה רצתה לטפל בעצמה בקבלת מספר הנציגים שלה בכל ועדה בכנסת? אלו דברים שתמיד היו. זה שכל סיעה בהתחלה כמקובל הרבה שנים רצתה לשים מועמד או מועמדת לוועדה למינוי שופטים מתוך מחשבה של מי יהיה המועמד שהסיכויים שלו גדולים, אלה דברים שקורים". לדבריה, עובדה שבסוף בני גנץ קיבל את ההחלטה הנכונה בעיניי לשים את הדבר הזה בצד.

גנץ: "אם הרפורמה המשפטית תחזור לשולחן - מדינת ישראל תרעד". צילום: דוברות המחנה הממלכתי

אלדד: אני שומע השבוע על שיתוף פעולה נפלא בין הקואליציה והאופוזיציה, הצעת חוק שלך וגם של דוד ביטן ואני שומע שגפני תומך בה - קצת לצמצם את רווחי הבנקים ולקבוע שמישהו ישלוט גם בריבית שהאזרחים מקבלים לא רק שהבנקים גובים.
פרקש הכהן: "נכון מאוד, זאת הצעת חוק שאני יזמתי כחברה בוועדת כספים בנושא שמאוד חורה לי. את הדיון הראשון יזמתי כבר בתחילת השנה, כשכל הריביות בישראל, כמו בעולם, החלו לזנק, וראינו שבאופן אוטומטי המשכנתאות מתייקרות, יתרת החובה של כולנו נהיית עם ריביות אסטרונומיות, אבל גלגול העלאת הריבית לפיקדונות או לחשבונות או בהצעות אטרקטיביות ללקוחות הבנקים? אתה יודע, גם לקחו את הזמן, גם מבדיקות שעשינו, אנחנו רואים שהתנאים הטובים פחות מוצעים למשקי בית פרטיים, לעסקים קטנים, ולעומת זה בנתונים שראינו רק לאחרונה שחשף נגיד בנק ישראל, הציגו את האמת העירומה. מתוך 1.4 טריליון שקלים בפיקדונות של הבנקים, רק סכום אדיר של 500 מיליארד שקלים שוכב בחשבונות העו"ש של הלקוחות בלי שהלקוחות מקבלים איזה ערך. הם משתמשים בכסף הזה כדי לתת הלוואות בריבית כפולה".

האוצר תומך בזה?
"האוצר הודה בפניי שמדובר בסוגיה מאוד כבדת משקל, רק שהם חייבים לקבל את האישור של הממשלה. אני רוצה להגיד מילה על הצעת החוק הזו, לא סתם רתמתי גם את גפני, היא מאוד מתונה, היא אומרת שהנגיד צריך לקבוע כללים בעניין הזה".

סייע בהכנת הכתבה: שי איידלר, 103fm