ח"כ נעמה לזימי שוחחה היום (שני) עם ליאור רוזנפלד בתוכניתו 'השתתפות עצמית' ברדיו צפון 104.5FM. בין היתר, שוחחו השניים על הצעת החוק, שהגישה יחד עם ח"כ יוראי להב הרצנו, וח"כ משה גפני, שתחייב את הבנקים במס על הרווחים הענק שהם מייצרים לעצמם. ובנוסף, על מצב מפגלת העבודה.

"כל הגוש שלנו התנהל בצורה סהרורית ולא נכונה": נעמה לזימי בריאיון מיוחד
במהלך שידור: אפרת רייטן הודיעה כי תתמודד מול מיכאלי על ראשות מפלגת העבודה

לדבריה: "החוק הזה הוגש בדצמבר, הייעוץ המשפטי עיכב את אישור החוק עד לפני שבוע, ששמנו לב שהדבר הזה לא היה, פתאום שר האוצר הגיש את החוק שהצעתי, ועשינו עבודה מדוע היה עיכוב. החוק מתמקד באותה לקונה של העלאת הריבית כתוצאה מהאינפלציה, הממעד ביניים משלם את הריבית, והבנק עושה את הרווחים שלו. ראינו שיש לקונה לא מטופלת שמייצר את העיוות הזה. מאז היו כמה העלאות ריבית והמצב אבסורד לחלוטין, לא יכול להיות שהרגולטור לא ינקוט באמצעים. עשינו את זה ככה שהכספים ילכו לקרן שיסבסדו את האוכלוסיות שנפגעות מאותה העלאת הקרן". 

"אני לא מתיימרת להגיד מה הדבר הכי נכון לעשות", הוסיפה. "אני יכולה להגיד כמחוקקת שהרגולטור לא עושה את תפקידו, אני אשמח שימצא פתרון כי הציבור משלם. זה חוק מורכב, הייעוץ המשפטי רק עכשיו אישר אותו, זו סוגיה מורכבת שצריך להתמודד איתה. בכוונה לא קבענו בגלל שאני גם לא מתיימרת להגיד מה נכנס לכל כיס. אפשר להסדיר עוד חלקים בוועדות בדיוני החוק. לא יכול להיות שהבנק ירוויח רווח שיא מעבר לצפי, והמעמד הבינוני ייפגע, המצב הוא אבסורד. לא רק שיש העלאות ריבית, המדינה גם לא עושה שום דבר לסבסד את עליות המחירים. הבטיחו לנו הנחה בארנונה, שום דבר לא קרה, הכול מתייקר במקביל, הדבר הזה לא אפשרי".

על תפקודו של הרגולטור ועל כך שלא מזמנים את ראשי הבנקים בוועדת הכספים אמרה: "אני מגישה זאת פעם אחר פעם וזה לא מאושר, אני מקווה שזה יקרה. אפשר לייצר פה כמה אנשים מהאופוזיציה והוקאליציה שיגידו לזה די, אנחנו רואים חברים מוועדות הכספים שמנסים להתמודד עם זה, לא נעשה דבר כבר יותר משנה".

אפרת רייטן מודיעה כי תרוץ מול מרב מיכאלי על ראשות מפלגת העבודה. (באדיבות קשת 12)

בסיום הראיון אמרה לזימי על ראשות מפלגת העבודה ועל מרב מיכאלי: "כרגע אין בחירות, זה דיבור היפוטתי שהוא לא קיים כרגע, הודעתי שאני שוקלת, זה לא העניין, העניין הוא איך אנחנו מצילים את מפלגת העבודה. הציבור עם העמדות שלנו, התפקיד שלנו כרגע הוא שינוי המצב הזה, שהוא מכאיב לי כמובן. במידה ויהיו בחירות אני שוקלת את הדבר הזה, הסיפור שלנו כרגע הוא שיקום מפלגת העבודה".