הפרשן המשפטי ברוך קרא ('חדשות 13') שוחח היום (שלישי) עם ינון מגל ב-103FM על הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין ואמר: "אני די בשוק מכך שאנשים אידיאולוגים תומכים באפי נוה, אדם שהורשע בפלילים, שהסתבך בפרשות מאוד בעייתיות מבחינה מוסרית. הוא אפילו לא אמר שהוא תומך ברוטמן, משתמשים בו כדי לעשות אצבע בעין ללא יודע מי". 

באופוזיציה תוקפים: "אפי נוה הוא זרוע ארוכה של יריב לוין, הוא המשרת שלו"
תורים חסרי תקדים בהצבעה בבחירות ללשכת עורכי הדין | עדכונים שוטפים

קרא פתח והסביר: "הבחירות ללשכת עורכי הדין זה בחירות כמו שאתם בטח מבינים, אף פעם הן לא עניינו ככה, היום הן מעניינות בגלל שהן עשויות להשפיע באופן ישיר על המאבק והנושא של הוועדה לבחירת השופטים. מכיון שלמעשה רוטמן ולוין עושים פה שתי דפ"אות, דפ"א של המהפכה המשפטית ודפ"א עם ההרכב הקיים, ההנחה היא שאם ילך להם פה הם פחות יהיו לחוצים לעשות שינויים במהפכה המשטרית.

"מה שמטריד בעיניי שכל הסיפור הזה מתכנס למועמד, רוטמן, לוין, אנשים אידיאולוגים מעמידים למירוץ הזה אדם שהורשע בפלילים, הסתבך בפרשות מאוד בעייתיות מבחינה מוסרית, ואני לא מדבר עם מי הוא שוכב ועם מי לא. התפרסם בדברים נוראים ואיומים בעיניי בתקופה שלו כראש לשכת עורכי הדין. חבל בסוף, גם קצת תמוה, שזה בסופו של דבר. אני רואה את הקמפיין שלכם בערוץ 14, ואני חייב להגיד שאני די בשוק. זה האיש? זה האיש שאותו אתם מובילים? תמוה".

בתגובה לטענותיו של מגל על בכר אמר קרא: "זה לא נכון. הוא לא הורשע. לא הייתה שום נזיפה, שום חקירה. הוא מכחיש את הדבר. לא הוכחה שום עובדה הפוכה. ינון, תקשיב, כל הניסיון לייצר סימטריה מלאכותית, יש לך פה אדם שהורשע".

"אתה אומר שאנחנו בקמפיין", זעם מגל, וקרא השיב בנחרצות: "חד משמעית. המועמדות של אפי נוה אין לי שום בעיה לבוא ולהגיד שהמועמדות הזו חרפה. נוה התמודד בזמנו נגד דורון ברזילי, וברזילי עשה קמפיין נגד אפי נוה. אני לא חושב שעיתונאי, שאני צריך לקרוא להצביע למישהו. אני חושב שיש מקרה קיצון כמו אפי נוה, אני חושב שאני צריך להשמיע קול מאוד ברור".

קרא הסביר מה מפריע לו בנוה: "הכול. האדם הורשע בפלילים, הסיפור של מה שאנחנו כינינו מין תמורת מינוי, לא הוגש כתב אישום אבל הסיבה לא כי יש שם מעשים שיש עליהם ויכוח, הסיבה שלא הוגש מכיוון שפריצת הטלפון הוכשרה על סמך החשד לשוחד ולא הוכח שוחד".

קרא הוסיף: "אני מבין שהתזה שלך שאתה בא ואומר 'אנחנו, הפטריוטים, אני וחבריי תמונת ראי שלכם', אני לא מסכים עם זה. גם אם אתה בא נניח כתגובת נגד אלינו לקחתם את זה למקום מופרע. זה דבר קיצוני, מרחיק לכת. זו דעתי, ואני חושב שזה פשוט מרחיק לכת.

"אני רוצה לחזור לליבה - אפי נוה לא בא ואמר, באופן מוזר, 'אני תומך בעמדות שלכם, בעמדה של רוטמן', הוא רק בא ואתם משתמשים בו כי זה באיזשהו מקום לשים אצבע בעין לא יודע למי. זה הכלי שלכם? זה בעיניי תמוה".

הוא הוסיף: "זה רק מראה כמה כל התזה של רוטמן ולוין שקרית, בתקופה של אפי נוה זאת אומרת שאפשר לעשות בריתות. תעמיד מישהו נקי כפיים, שנמצא שם ועושה בריתות. אין בזה פסול. בסוף אתה צריך להגיע להסכמות וזה בסדר גמור כל עוד הוא נעשה בידיים נקיות מבחינת טוהר המידות, ואפי נוה, בסוף יש תעודת עניות וזה קצת מעציב שבסוף זה האיש שאתם יוצאים איתו לקרב, למלחמה". 

לסיום, טען קרא כי "המחשבה בסוף שאתה לוקח דווקא את האנשים האלה, תבוא, תסתכל, תלך, תהיה, תעשה דברים, לבוא ולחזור דווקא להיות נבחר ציבור, אני משתגע. אני לא מבין את זה, אני חושב שזה מראה על אובדן דרך. אם בסוף המחנה הזה כל מה שהוא יכול לייצר זו התרסה בדמות מישהו שהסתבך עם המערכת, יש לי תחושה שבתוך תוכך אתה יודע שזה נכון. יש טועים ויש טועים. ברגע שאתה רוצה להיות ראש לשכת עורכי הדין, והרישיון שלך בספק, אם הערעור שלו יידחה הוא לא יוכל להיות עורך דין".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm