כיממה לאחר שחברי ועדת השרים לענייני חקיקה אישרו לקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ חנוך מילביצקי לפירוק לשכת עורכי הדין, חה"כ מהליכוד טען בשיחה עם "מעריב" כי הוא היה מתפלא אם היועצת המשפטית לממשלה לא הייתה מתנגדת להצעת החוק שלו.

בעקבות הניצחון המסתמן של בכר: הצעת החוק שתפרק את הלשכה
לשכת עורכי הדין לקראת פירוק? "יש אנשים שרוצים לשרוף את המועדון"

"גלי בהרב מיארה מוכיחה פעם נוספת כמה היא לא מתאימה לתפקיד. היא מתנגדת להצעת החוק רק כי הממשלה לא זאת שמביאה אותה אלא חבר כנסת, נו באמת". מילביצקי מציע לבטל את החובה כי עורכי הדין יהיו חייבים להיות חברים בלשכת עורכי הדין על מנת לעסוק במקצוע, ובמקום זאת להקים מועצת עורכי דין במשרד המשפטים אשר תעניק את הרישיונות לעורכי הדין.

מילביצקי אומר: "משנת 2000, כשקיבלתי את רישיון עריכת הדין, שילמתי ללשכה. עורכי הדין משלמים ללשכה כמאה מיליון ש"ח בכל שנה. ומה קיבלנו בתמורה? כלום. לשכת עורכי הדין לא עשתה דבר לחזק את המקצוע, ולא נותנת שום תמורה לכסף הרב שעורכי הדין נאלצים לשלם לה מדי שנה. אין שום מקבילה ללשכת עורכי הדין, שאנשים חייבים להיות חברים באיגוד מקצועי ולשלם לו בכדי לעסוק במקצוע שלהם. טוענים שרוב עורכי הדין לא מעוניינים בפירוק הלשכה? אדרבה, נראה כמה עורכי דין יישארו בלשכה כשיהיה להם חופש בחירה".

לדברי מילביצקי, החוק לא קשור לרפורמה המשפטית: "אף אחד לא אומר את האמת. גם כאשר לשכת עורכי הדין תהפוך לוולונטרית לאחר העברת החוק, עדיין יהיו לה שני נציגים בוועדה לבחירת שופטים כל עוד הרכב הוועדה לא ישתנה. במקור הצעתי שחברי הוועדה יהיו ממועצת עורכי הדין שתוקם, אבל בגלל הרגישות של העניין - הסרתי את הסעיף הזה". מילביצקי מדגיש: "החוק שלי אינו קשור לוועדה לבחירת שופטים בשום דרך ובשום צורה. אולי נוח לצאת נגד החוק עם טענות בקשר לרפורמה המשפטית, אבל הטענות הללו הן שקר. הוועדה לבחירת שופטים לא תיפגע מהחוק בשום דרך ובשום צורה".