בעקבות התבטאויותיו החוזרות ונשנות נגד מדיניות ישראל, זומן היום (שלישי) שגריר אוקראינה בישראל יבגני קורניצ'וק לשיחת הבהרה אשר תתקיים ב-3 ביולי במשרד החוץ. 

"בחרה בשיתוף פעולה הדוק עם רוסיה": אוקראינה בהודעה חריגה ונזעמת נגד ישראל
אחרי הגינוי מקייב, שר החוץ אלי כהן מבהיר: "השגריר האוקראיני יזומן לשיחה"

השיחה תערך עם ראשת המערך המדיני אסטרטגי עליזה בן נון, זאת בהמשך למסרים שהועברו בעניין זה בימים האחרונים בערוץ ישיר בין ירושלים וקייב. 

כזכור, שגרירות אוקראינה תקפה בחריפות בבוקר יום ראשון האחרון את ישראל, וטענה בהודעה שיצאה מטעמה כי "ממשלת ישראל הנוכחית בחרה בנתיב של שיתוף פעולה הדוק עם הפדרציה הרוסית". לפי ההסבר שניתן בהודעת השגרירות, "העדות לכך היא ברצף אירועים שנויים במחלוקת שאירעו מתחילת 2023 יחד עם היעדר כמעט מוחלט של סיוע הומניטרי לאוקראינה. בין אירועים אלו ראוי לציין ביקור של משלחת משרד החוץ לאוקראינה בפברואר, ומספר ראיונות שנתן ראש הממשלה לתקשורת הישראלית, כולל הריאיון לג'רוזלם פוסט בשבוע שעבר".

ביום ראשון האחרון, שר החוץ אלי כהן מסר תדרוך לתקשורת בו הגיב לדברים הקשים נגד ישראל שהשמיע שגריר אוקראינה בישראל, יבגני קורניצ'וק, והבהיר כי השגריר יזומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ. בתדרוך הבהיר השר כי חרף המורכבות מול רוסיה, ישראל התייצבה לצד אוקראינה מתחילת המלחמה ועד היום, תמכה באופן פומבי בשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה ובריבונות שלה, ואף הצביעה בפורומים בינלאומיים על גינויים לרוסיה. 

עוד הוא ציין כי ישראל שלחה לאוקראינה סיוע הומניטרי באופן חסר תקדים בשנת 2022 בהיקף של כ-80 מיליון שקלים, והשנה מיועד תקציב גבוה יותר. כמו כן הוסיף כי מערכת ההתרעה שמתאימה ישראל לאוקראינה תציל חיים של אזרחים אוקראינים במדינה.