פעילות תנועת "בונות אלטרנטיבה" ערכו הבוקר (חמישי) מיצג מחאה מול בית השרה מאי גולן בתל אביב במסגרת המחאה נגד הרפורמה המשפטית. במהלך המחאה מורן זר קצנשטיין, מובילת ארגון 'בונות אלטרנטיבה', עוכבה על ידי שוטרים ונלקחה מהמקום בזמן שהפגינה כחוק: "עצרו אותי על פעמון", סיפרה ב-103FM. 

נתניהו בריאיון בארה"ב: "פסקת ההתגברות לא תהיה חלק מהרפורמה המשפטית"

לאחר שעוכבה, בקבוצות המחאה מיהרו להפיץ קריאה להגיע לתחנת המשטרה: "הקפצת עצורות! בפעילות שקטה שביצעו הבוקר בונות אלטרנטיבה נעצרו מורן זר קצנשטיין מובילת בונות אלטרנטיבה ויעל שפיצר פעילה מסורה. בואו לתמוך בהן בתחנת השכונות בדרך חיים בר לב 100 תל אביב". 

מעט לאחר מכן עדכנו מובילות המחאה כי הפעילות שוחררו: "כמו במקרים אחרים, המשטרה הבינה שנעשתה טעות ושהמונים בדרכם לתחנה והחליטה לשחרר. גוש אחד ביחד עד הנצחון".

מהמשטרה נמסר כי המפגינה עוכבה על הפרת סדר ושוחררה. לדבריהם המפגינות לא רצו להפגין במקום שהוקצה להן אלא רצו להיכנס לכיוון הבית. לפי הפסיקה, הפגנה ליד בתי אישים צריכה להיות במרחק 300 מטרים, נתנו להן להיות 150 מטרים אבל המפגינות רצו להגיע לבית ועשו רעש. 

"צלצול בפעמונים, זה מה שגרם לכם לעצור אותנו?"

מורן זר קצנשטיין שוחחה עם ניסים משעל וטל שלו ב-103FM על האירועים וסיפרה כי "זו הייתה מחאה שקטה ומצומצמת". היא תקפה את המשטרה: "צלצול בפעמונים, זה מה שגרם לכם לעצור אותנו? זה לא הגיוני שאתם מחליטים שדבר כזה לא חוקי". 

בפתח הדברים הסבירה מה עמד מאחורי המיצג הבוקר מול ביתה של מאי גולן: "זה חלק ממהלך של מחאה לא אלימה שאנחנו עושות מול חברות כנסת ושרות שאנחנו רוצות להעיר אותן. באנו חמושות בפעמונים, זה כל מה שהיה. באנו חמושות בפעמונים מתחת לבית שלה כדי להעיר אותה על זה שההפיכה המשטרית הולכת לפגוע בזכויות של נשים, ואנחנו נהיה הראשונות להיפגע וגם היא תיפגע". 

"זה היה ממש מצומצם. מחאה שקטה ומצומצמת, ופשוט אמרו לנו, 'אסור לכן להיות כאן, אתן מפריעות לסדר הציבורי'. אמרנו להם, 'אנחנו לא מפריעות לשום סדר ציבורי, אנחנו רק עם פעמונים. לא עם זמבורות, לא עם מגפונים, כלום'. פשוט פינו אותנו ועיכבו אותנו". 

היא הדגישה: "כן, עצרו אותי על פעמון. לקחו אותי לתחנת המשטרה, אותי ועוד מישהי שהייתה איתי. אני כן גאה מאוד להגיד ששאר הנשים שאיתנו ב'בונות אלטרנטיבה' נשארו שם ולא זזו, אבל באמת המגבלות האלה? זה לא הגיוני. אני גם דיברתי על זה אחר כך עם השופטים, זה לא הגיוני שאתם מחליטים שדבר כזה הוא לא חוקי. זאת אומרת, עד איפה הגבול הזה נמתח? אין פה הפרעה לסדר הציבורי, אנחנו לא הפרענו לאף אחד. צלצול בפעמונים, זה הדבר שגרם לכם לעצור אותנו?"

מאי גולן בכלל ניסתה להיפגש איתכן מאז שהיא נכנסה לתפקיד השרה למעמד האישה?
"לא, היא לא ניסתה, ואני אפילו פניתי אליה לפני שהיא יצאה נגדנו רשמית, ואמרתי לה 'אנחנו נשמח לשבת איתך'. באמת הושטנו יד, אמרתי שאני אתן לזה הזדמנות. זה לא קרה. אתמול היא הודיעה שהיא לא השרה לנשים שמתלבשות כמו שפחות. זאת אומרת, היא מחליטה במי היא מטפלת ובמי לא. זאת לא השרה לקידום מעמד האישה. נשים שנלחמות על הזכויות? היא אומרת שאין לה את ההכשרה המקצועית.

"אז קודם כל, באמת אין לה את ההכשרה המקצועית, נקודה. אין לה את ההכשרה המקצועית לפטר את מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה. אין לה את ההכשרה המקצועית לבטל קמפיין שכבר היה מוכן לקידום נשים לרשויות המוניציפליות, רק כי השם שלה לא חתום על זה. למאי גולן אין את ההכשרה המקצועית, בזה היא צודקת".  

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm