ההתפרעויות בצרפת: 45,000 שוטרים נפרסו הלילה (בין שישי לשבת) ברחבי צרפת, בניסיון להתמודד עם המהומות שפרצו בערים רבות, ביניהן פריז, מרסיי, ליון, טולוז, שטרסבורג וליל. המהומות מגיעות בהמשך לאלו שהתרחשו מוקדם יותר השבוע, זאת לאחר שצעיר בן 17 ממוצא אלג'יראי ומרוקאי, נורה למוות ביו שלישי האחרון בפרבר ננטר. 

מכוניות הוצתו, חנויות נבזזו: עימותים אלימים ברחבי צרפת | צפו
איבוד שליטה בצרפת? חנויות הוצתו ונבזזו, מאות שוטרים נפצעו | צפו

במהלך הלילה, הוצתו בניינים וכלי רכב רבים. חנות נשק בידי עשרות פורעים, כך נמסר מטעם המשטרה המקומית.  שר הפנים הצרפתי ג'רלד דרמנין תקף את הפורעים:  "השעות הקרובות יהיו גורליות. הרפובליקה תנצח, לא המתפרעים".

מעל ל-200 עצורים ברחבי המדינה (צילום: REUTERS/Juan Medina)
מעל ל-200 עצורים ברחבי המדינה (צילום: REUTERS/Juan Medina)

שר הפנים הצרפתי מסר כי במהלך הלילה נעצרו כ-1,000 אנשים כתוצאה מההתפרעויות. מאז תחילת המהומות השבוע, נעצרו בסך הכל מעל ל-1,100 אנשים. 

"סצנות הביזה והאלימות אינן מקובלות", תקף ראש עיריית מרסיי בנואה פיאן. הוא פנה לממשלה בדרישה לשלוח לעיר כוחות צבא נוספים באופן מיידי.

ליל מהומות נוסף בצרפת  (צילום: REUTERS/Juan Medina)
ליל מהומות נוסף בצרפת (צילום: REUTERS/Juan Medina)

על פי עדויות, הפורעים אף פרצו לגן חיות מקומי, ושחררו מספר אריות, סוס, פיל וזברה. בליון, העיר השלישית בגודלה בצרפת, אף מעשה שימוש במסוק על מנת לדכא את המחאה. 

הרשויות המקומיות נתבקשו שלא לעצור את תנועת האוטובוסים והחשמליות במהלך הערב והלילה. כמו כן, שר הפנים הצרפתי אף לא פסל אפשרות של הכרזה על מצב חירום במדינה: "לא פוסלים שום השערה, נראה מה יחליט הנשיא". 

לקראת המשך ההתפרעויות במדינה? (צילום: REUTERS/Juan Medina)
לקראת המשך ההתפרעויות במדינה? (צילום: REUTERS/Juan Medina)

כמ כן, שר הפנים הצרפתי טען כי מעל ל-200 שוטרים נפצעו במדינה מאז החלו המהומות השבוע. מספר אירועים מרכזיים שהיו אמורים להתקיים בבירה בוטלו. בנוסף, קיים חשש לקיומו של הטור דה פראנס, שאמור להיכנס למדינה ביום השני הקרוב, לאחר שהחל בספרד. עם זאת, מארגניו הביעו אופטימיות, ומסרו כי יצליחו להתמודד עם כל מצב שידרשו.