לאחר ששר הביטחון, יואב גלנט, חתם על צווי מעצר מנהלי לארבעה מתנחלים שהשתתפו בעימותים בכפרים פלסטינים, משפחות העצורים קראו היום (ראשון) לחברי הקואליציה: "החרימו את ההצבעות בכנסת כאות מחאה". המשפחות הוסיפו כי "הגיע הזמן שחברי הציבור שלנו בכנסת יעשו מעשה ולא יצביעו בשום הצבעה סיעתית וימחו בתוקף נגד הדבר הזה, איפה אנחנו חיים?".

במסיבת העיתונאים השתתפו הוריו של שמואל שוסטרמן אשר קיבל צו מנהלי לארבעה חודשים, הוריו של יאיר לובוצקי אשר קיבל צו מנהלי לחצי שנה, וידידה דרך שחתנה יוסף יצחק קוסקס שנעצר גם הוא לארבעה חודשים. בנוסף השתתפו במסיבת העיתונאים עורכי הדין נתי רום ועדי קידר מארגון חוננו המייצגים את המתיישבים יחד עם מנכ"ל חוננו שמואל (זנגי) מידד.

דני ושירי שוסטרמן, תושבי רעננה והוריו של שמואל שוסטרמן, אמרו כי "הבן שלנו נעצר ביום שישי שעבר ונלקח למרתפי השב"כ. במשך חמישה ימים הוא לא הורשה לראות עו"ד. לאחר שהובא לבית המשפט התברר כי אין ראיות נגדו והוא שוחרר. אז ,ללא משפט או ראיות הושם בני בכלא בצו מנהלי ל ארבעה חודשים. הבן שלנו מתאמן מזה זמן רב כדי לשרת ביחידה מובחרת בצה"ל אליה כבר התקבל. כל מה שהוא רצה זה לשרת את עם ומדינת ישראל. המשטרה והשב"כ עוקפים את מערכת המשפט ושמים ילדים בכלא ומי יודע מה תהיה ההשפעה של האירוע על נפשו בעתיד".

יהודה לובצקי מיד בנימין, אביו של יאיר לובוצקי אמר: "הבן שלנו הוא חבר ילדות של שניים מנרצחי הפיגוע – הראל מסעוד ונחמן מורדוף הי"ד. לצערנו בננו נעצר ללא משפט ונכלא בצו מנהלי לחצי שנה ללא יכולת ערעור או הבנה במה הוא מואשם. בבית המשפט בני שוחרר כיוון שאין ראיות נגדו. במשך 4 ימים נמנע ממנו מפגש עם עו"ד, אנו מרגישים כי מישהו החליט להתעלל בנו, מישהו החליט שבגלל לחץ אמריקאי חטפו את הבן שלנו, שכל חטאו הוא רצונו לגור ביו"ש, הוא קורבן של המערכת".

"כל מי שהדמוקרטיה חשובה לו ולא רוצה שילדיו יהיו ילדי הכאפות של המערכת חייב להזדעק ולעצור את הסאגה המטורפת הזו. אני קורא לכל חברי הקואליציה לשבור את הכלים ולהפסיק להצביע עם הקואליציה עד לסיום הסאגה הזו, אני עליתי מצרפת ומרגיש שהגעתי למדינת עולם שלישי שבה יכולים לחטוף אדם אחרי ניחום אבלים אצל חברו שנרצח בפיגוע תוך עקיפת מערכת המשפט. הבן שלנו עובד ועושה רק דברים טובים וכעת הושלך למאסר עם פושעים, זו פשוט בושה"., הוסיף.

עו"ד נתי רום מחוננו הוסיף מסר: "מדובר בצעד אנטי דמוקרטי. שתי ערכאות ושלושה שופטים מכובדים דנו בתיק, ראו את הראיות שהציג השב"כ וקבעו באופן גורף כי אין ראיות נגד מרשיי. אנחנו ביקשנו מבית המשפט לדחות את אישור הצווים כדי לאפשר לגורמים בקואליציה לקיים שיח עם גורמים במשרד הביטחון, לבטל את הצווים ולמצוא חלופות מעצר אחרות עבור מרשיי. לא ייתכן שלא ניתן למרשיי לשוחח עם בני משפותיהם, ולא לחבקם, דבר הניתן גם למחבלים. מעולם לא הוצא צו מניעת מפגש על עבירות רכוש, לא הייתה אכיפה דומה על אימו של המחבל שביצע את הפיגוע בעלי, לא במהומות בצפון או בדרום. צריך לשים סוף לאכיפה הבררנית הזו. השב"כ הוציא הודעה על מתן הצווים לפני נתינם בפועל, מישהו התבלבל בין אויב לאוהב".