ביום רביעי האחרון העבירה מליאת הכנסת בקריאה טרומית הצעת חוק של ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית), שתאפשר לגזור עונש מאסר בפועל על קטינים בני פחות מ־14, שהורשעו בעבירות המתה במסגרת פעילות טרור.

אירוע רודף אירוע: שני פצועים באורח קשה בפיגוע ירי בעיר דוד
מדוע מחבל בן 13 שוחרר למעון שיקומי? בכירה לשעבר במשטרה מסבירה

זאת, למרות התנגדותם של גורמים מדיניים, המזהירים כי החקיקה עלולה להוביל לצעדים בינלאומיים נגד ישראל, בשל התנערותה מגיל האחריות הפלילית רק על רקע גזעי, בשל המאבק בטרור לאומני.

בקואליציה נחושים לקדם את החוק בעקבות הפיגוע בירושלים בחודש ינואר האחרון, שבו מחבל בן 13 פצע שני ישראלים. ח"כ קרויזר עצמו התבטא בזכות דחיפות הצורך לקבוע רף ענישה מקסימלי מחמיר למחבלים קטינים. כיום, חוק הנוער מאפשר לגזור מאסר בפועל רק על בני 14 ויותר.

כעת מנסה להתגבש גם קואליציה של ארגונים אזרחיים נגד החקיקה. ארגון "הורים נגד מעצרי ילדים", הפועל להיאבק בתופעת מעצרי ילדים פלסטינים, מנסה כעת לגייס את המועצה לשלום הילד, כדי שגם זו תשמיע את קולה ותפעל נגד הצעת החוק, שלדברי הארגון לא תהווה הרתעה, אלא רק תגביר את השנאה של צעירים פלסטינים כלפי ישראל, ובוודאי שלא תפחית כל מוטיבציה לפשיעה לאומנית נגד יהודים.

"מדובר בהצעת חוק פופוליסטית, שנתפרה במיוחד כדי להטיל טרור כלפי נערים וילדים פלסטינים בשכונות המזרחיות של ירושלים, ושתביא בפועל לנזק מתמשך ולהחרפת שנאה ונקמה. האם חברי הכנסת מבקשים להחיל אותו דין על נערי ההתנחלויות המשתתפים במעשי טרור נגד אוכלוסייה פלסטינית חפה מפשע? נראה שהתשובה ברורה, ולא זאת כוונתם", אומרת עו"ד מוריה שלומות, מנכ"לית "הורים נגד מעצרי ילדים".

יו"ר הוועד המנהל של הארגון עו"ס נירית בן חורין מוסיפה: "הטלת מאסר בפועל על ילדים בני 12־14 עלולה לדון אותם לחיים של מעבר בין כלא לכלא, ניתוק ממשפחתם והיעדר מסגרת חינוכית. ההגנות על זכויות ילדים בדמוקרטיה מתוקנת חייבות להתקיים, ללא קשר לאופי או חומרת העבירה שלהם".