סא"ל (מיל') גיא רוזן, לשעבר מפקד יחידה מבצעית מסווגת בחיל האוויר, ממובילי מחאת 'אחים לנשק' התראיין היום לאראל סג"ל ב-103FM והתייחס למחאת הטייסים נגד הרפורמה המשפטית ולהפסקת ההתנדבות.

נתניהו במתקפה חסרת תקדים על מחאת הטייסים: "הפרה כזו, אי אפשר לתפוס את זה"
רוזן הסביר: "בראייתנו אנו עומדים בפני אחד השבועות הכי גורליים בתולדות המדינה. זה בדיוק  כמו השבוע הראשון במלחמת יום הכיפורים,  ב73' זה היה אויב חיצוני שאיים להביא לחורבן הבית, וב-2023 זו חבורה משיחית ושיכורת כוח מתוך הבית פנימה. הם (חברי הקואליציה) תמכו בממשלה כדי לשלוט עפ"י כללי הדמוקרטיה. הם לא קיבלו את המנדט לשנות את שיטת המשטר בישראל".

על חברי הקואליציה אמר: "החבורה שמובילה את התהליך הזה באמוק, בשיכרון כוח ולא בהסכמה רחבה, היא בהחלט יריב שלי. במקום להתעסק עם הקרע הנוראי העם, הטרור המשתולל, הכלכלה המתרסקת, היחסים עם ארה"ב שהם במשבר עמוק".

רוזן הבחין בין הרפורמה המשפטית לסוגיות אחרות שבמחלוקת: "אין דין החלטה על התנתקות או על פעולות בשטחים או על פעולות מעבר לקווי האויב שהן כולן מתבצעות עפ"י כללי הדמוקרטיה כדין החלטה על שינוי המשטר. לא ניתן בשום פנים ואופן לשנות את שיטת המשטר בישראל, אלא בהסכמה רחבה".

ד', סגן אלוף וטייס קרב לשעבר בצה"ל, מודיע כי יפסיק להתנדב אם הרפורמה המשפטית תעבור. צילום: פרטי

כשנשאל אם רבין היה צריך להעביר את הסכמי אוסלו בהסכמה רחבה, ענה רוזן: "מי שמפרק את הצבא זה רה"מ ושר הביטחון. לרה"מ שמים אקדח ברקה. בנימה אחרת, אנחנו בתקופת בין המצרים, אנחנו על סיפו של ט' באב, ואם הסיפור הזה לא ייפסק -  אנחנו ח"ו נצרף עוד אסון גדול לשרשרת האסונות שפקדו את העם היהודי".

"באמת בגלל שאני מעריך את חוכמתך, תעלה רגע 12 אלף רגל ותסתכל על הסיטואציה. ותראה שההתעקשות הזו לעשות את זה באופן חד צדדי, גורמת לפגיעה אנושה עם היחסים האסטרטגיים בארה"ב, היא הופכת אותנו למצורעים בעולם, הכלכלה קורסת".


סגל טען שמעשיו האמיצים כקצין בצה"ל לא הופכים את קולו לחשוב יותר משל אחרים, ורוזן ענה וחתם את דבריו: "אתם אלו שעושים טעות קולוסאלית. זאת כמו המרת דת. לא אתן לילדי לגדול במדינה שהיא אינה דמוקרטית".