עמותת אלו"ט הגישה השבוע עתירה לבג"ץ נגד משרד החינוך בדרישה לבטל את ההחלטה של מנכ"ל המשרד מ־14 ביוני, הקובעת כי יום הלימודים בכל מסגרות התקשורת לילדים על רצף האוטיזם יקוצר בשנת הלימודים תשפ"ד ויסתיים ב־16:00 במקום ב־16:45.

"נמצאים בידיים טובות": התוכנית של משרד הרווחה למען ילדים עם מוגבלות
"הנחיה שפוגעת בשוויון הזדמנויות לנשים בתעסוקה": הסערה החדשה סביב האקדמיה ללשון

נוכח העובדה שהחלטת המנכ"ל אמורה להיכנס לתוקף עם תחילת שנת הלימודים הקרובה, מבקשים העותרים כי החלטת משרד החינוך לא תיכנס לתוקפה עד לפסק דין סופי בנושא, כך שיום הלימודים בכל מסגרות התקשורת לילדים עם אוטיזם ימשיך להתקיים עד לשעה 16:45. בית המשפט נתן לעתירה דחיפות, הורה למשרד החינוך להשיב לעתירה עד ל־1 באוגוסט והוסיף כי מפאת חשיבות ודחיפות הנושא לא יינתנו הארכות.

"במשך 25 שנים התלמידים על רצף האוטיזם לומדים בכיתות התקשורת עד 16:45. ההחלטה התקבלה באופן שרירותי, כמענה לכאורה לבעיית המחסור בעובדי הוראה במסגרות החינוך המיוחד, ללא הבחנה בין רשויות מקומיות שיכולות להפעיל את המסגרות באופן מלא לכאלה שאינן מצליחות בכך. זוהי גזירה על עשרות אלפי תלמידים, ללא הבחנה ובלי לנסות למנוע, או לכל הפחות לצמצם, את הנזק לתלמידים ולמשפחותיהם", נכתב בעתירה שהוגשה על ידי עורכי הדין מוטי ארד ממשרד גולדפרב גרוס זליגמן ושות'.

אלו"ט צירפו לעתירה מספר הורים לילדים על רצף האוטיזם שילדיהם צפויים להיפגע מההחלטה. ההורים המחישו במכתבים שצורפו לעתירה כיצד קיצור יום הלימודים משפיע על ילדים על רצף האוטיזם ופוגע בזכותם החוקתית לחינוך.