אלון קיפניס, משרת מילואים בשייטת 13, שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר בתכניתם ברדיו 103fm על הפיצול ביחידה בין אלה שבחרו לסרב לשירות לבין המילואימניקים שהבהירו כי ימשיכו בכל מצב.

614 אנשי מילואים בשייטת 13 פנו במכתב לשר הביטחון יואב גלנט, והבהירו כי הם מתביישים ב־420 הלוחמים שהודיעו כי לא יתייצבו לשירות עד עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית. בהמשך, הוסיפו שהם מוכנים לכל משימה שתטיל עליהם הממשלה.

ניצב אשד בטקס חילופי הפיקוד, מול בן גביר: "להגן על ערכי הדמוקרטיה"

"ביביסט על מלא": כתב חדשות 12 חתם על מכתב שירות מילואים וחטף
 

קיפניס התייחס להלך הרוח הנוכחי בשייטת: "אני רוצה להוציא את המילה 'מתביישים'. אנחנו בסוף יחידה אחת ואנחנו אוהבים את כל משרתי המילואים בצה"ל. אנחנו, כאנשים המילואים בשייטת ובכל צה"ל, אוהבים את כל אנשי המילואים, מעריכים, מכבדים לא משנה מה הדעות שלהם ימין או שמאל, רפורמה או לא רפורמה זה לא מעניין אותנו. אנחנו באים במטרה להגיד שצה"ל נקי מפוליטיקה, אנחנו נשרת וניקרא למילואים בכל מצב, אני אישית בטוח שאם תהיה מלחמה כל משרתי המילואים יתייצבו היום, מחר ומתי שצריך ללא עוררין. זה מה שאני מאמין". 

עוד הוסיף: "אנחנו באנו להגיד בסוף שהריבים וההפגנות, הכול לגיטימי והכל בסדר. יש דברים שהם מחוץ לזה, צה"ל הוא אחד מהם, מבחינתי גם רופאים. עם כל הכבוד לדעות, אם רופא צריך לטפל בבן אדם הוא מטפל בו. אנחנו באים לאחד את העם אבל בעיקר להגיד 'אנחנו פה בשביל המדינה, מה שצריך נעשה וניקרא לדגל'. שום עניין או שום רלוונטיות לדעה שלי או של כל משרתי המילואים לגבי מה שהמדינה מחליטה לעשות, כמו שהייתי חייל בן 18 נקראתי לעשות כל משימה אם היא הייתה נראית לי הגיונית או לא, גם היום בגיל 37, נשוי עם שלושה ילדים, אני מפקד צוות מילואים בשייטת ואני נקרא לעשות כל משימה שיתנו לי לא משנה מה, אני ניגש ומבצע, כמובן אם זו לא משימה בלתי חוקית בעליל". 

"לפני כמה חודשים" סיפר, "היה לנו תרגיל גדודי של הצוות שלי במילואים. בתוך הצוות שלי בזמן התרגיל אנחנו מתווכחים בשטח בוקר עד ערב, אבל אנחנו אוכלים צהרים בשטח באש, אנחנו מתחבקים, יושבים בערב, אבל בסוף זה בסדר להתווכח". 

כשנשאל האם הוא מזהה עניין מערכתי בגילויי הסרבנות, ענה: "אני מדגיש שוב - הפוליטיקה פשוט לא מעניינת. קודם כל קוראים לי צו מילואים ואני מגיע, אני מבצע הכול. פקודה בלתי חוקית בעליל אסור לי לבצע. אבל אנחנו לא שם, לא קרובים לשם וגם לא נהיה שם לעולם, אנחנו הצבא הכי ערכי ומוסרי בעולם ואנחנו נישאר ככה לא משנה מי יהיה בממשלה. הדיון הוא שאנחנו צבא העם ואנחנו נגיע לשרת במילואים".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm