בליכוד התייחסו הערב (שבת) לקולותיהם של כמה מחברי המפלגה אשר הביעו תמיכה בהגעה לפשרה עם האופוזיציה והתנגדו לחקיקה חד צדדית במסגרת הרפורמה במערכת המשפט. מטעם המפלגה נמסר: "אין מרד בליכוד. כולם רוצים להגיע להסכמות וצריך לעשות מאמץ מרבי לשם כך- אבל לא לתת את הווטו לצד השני".

עוד נמסר מהליכוד, כי "בניגוד לדעת רבים, ראש הממשלה העביר את התיקון לעילת הסבירות, ובניגוד לדעת רבים הוא גם קרא לעצור עד נובמבר כדי להגיע להסכמות. ראש ההמשלה נתניהו יפעל בכול כוחו להוביל את המשך החקיקה בהסכמות רחבות גם בעתיד, ככל שניתן". במקביל, חברת הכנסת טלי גוטליב צייצה הערב כי "שלא יהיה לכם ספק. לא מרד בליכוד ולא נעליים. אמרתי ואני אומר שוב. הרפורמה לא על השולחן. זו עמדתו של רוה״מ נתניהו. אמרתי מזמן שנתניהו החליט שהרפורמה בקצה סדר העדיפויות. אף שר או יו״ר וועדה לא היה נשאר בתפקידו אם היה יוצא נגד עמדת רוה״מ. וזו האמת לאמיתה. שבוע טוב לכם.

בנימין נתניהו, יואב גלנט (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
בנימין נתניהו, יואב גלנט (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

ההודעה של מפלגת השלטון התפרסמה לאחר שמספר חברי כנסת הודיעו בימים האחרונים כי לא יצביעו במליאה לחוקים אשר יעלו ללא הסכמה רחבה. חבר הכנסת אלי דלל כתב אמש בחשבונו בפייסבוק כי "בשבוע זה ציינו את תשעה באב. שבוע של חשבון נפש. שבוע שבו עלינו ללמוד מלקחי העבר וחורבן הבית. בתקווה לאחות את השבר הנוראי בעם ישראל, לנוכח האתגרים הרבים וכאשר טובת מדינת ישראל ואחדות עם ישראל לנגד עיניי, אני מודיע שאתן את ידי רק למהלכים אשר יושגו בהסכמה לאומית רחבה. שבת שלום ומבורך לכל עם ישראל".

אליו, הצטרף חבר הכנסת יולי אדלשטיין, שבריאיון לערוץ 12, אמר כי ״נרדמנו בשמירה, לא מפחד להודות בטעות. הסיפור הזה שכל פעם שיש פשרה מישהו שם וטו בקואליציה ומאיים - נגמר. אז אני מודיע: מעכשיו מתאמים איתי מה עולה איך עולה, ואם לא? אז סימן שלא צריך את הקול שלי״. 

יולי אדלשטיין, בנימין נתניהו, צחי הנגבי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יולי אדלשטיין, בנימין נתניהו, צחי הנגבי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

כמו כן, גם שר החקלאות, אבי דיכטר, פרסם פוסט חריג ובו תקף בחריפות גורמים מסוימים בקואליציה. בפוסט ציין כי "בניגוד לקולות כאלה ואחרים, אני לא מתעלם מהשבר הקשה שעובר עלינו. הריב חוצה בינינו, המחלוקת משסעת. כל צד מאשים את הצד השני, בדיוק כמו אז, בימים שלפני חורבן הבית השני. ברור לחלוטין ש'הבריונים' השורפים את אסמי המזון, ושאותם צריך לרסן בכל דרך - עובדים ופועלים עם כללים משלהם ולא לטובת העם והמדינה. "בריונים" אינם חייבים להיות עם כח המונים, הם משתמשים בהמון כח: כח פיזי, כח פיננסי, כח כלכלי וכח עסקי. כן, הם גם מפעילים מוקדי כח אנושיים שסרים למרותם, מבלי באמת להבין זאת".

"בדיוק כמו ביום הכיפורים של שנת 1973, "בריונים" של קונספציה, סיכנו מאוד את המדינה מבחינה ביטחונית וצבאית. כך היום, ישנם "בריונים" המסכנים את המדינה בגרירה לחקיקה קיצונית, או בסחיפה למחאה קיצונית ואלימה. לא חשבתי אז ב-73׳, שחורבן בית שלישי מתרגש עלינו. אולי היותי צעיר מידי, או תמים מדי כלוחם בסיירת מטכ"ל, שגרמו לי כבר אז להיות אופטימי. לא חשתי אז ואיני רואה היום, חורבן בית חלילה. אני כן רואה לנגד עיניי, את האתגר שביכולתנו להתמודד עימו ולנצח. השפויים משני הצדדים, שהם הרוב המוחץ, נגד "הבריונים" מכל צד, שהם המיעוט הרוצה לפוצץ", הוסיף.