יו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן ,שיגר מכתב ליו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, עם בקשה לכנס דיון חירום בוועדה בעקבות האיומים הגוברים בגבול הצפון וקיצוץ בתוכנית מיגון הצפון. 

"שטח שלא דרך בו לבנוני מאז שנת 2006": שוב פרובוקציה של חיזבאללה בגבול הצפון| צפו
נסראללה מאיים: "ישראל כובשת את האדמות שלנו, היא צריכה להיזהר"

"בחודשים האחרונים אנו עדים למתיחות ביטחונית גואה בגבול הצפוני של מדינת ישראל.  מתיחות שהחלה עוד בחודש מרץ עם התרחשותו של הפיגוע בצומת מגידו, שבמהלכו מחבל חדר לשטח ישראל מלבנון ופוצץ מטען חבלה, ולאחר מכן באירוע קשה נוסף רק כחודש לאחר מכן, עם שיגורן של עשרות רקטות מלבנון לשטח ישראל, וכן במספר תקריות ביטחוניות נוספות, בהן התפרעות של מספר פעילים בצד הלבנוני סמוך לגדר הגבול עם לבנון וניסיון לחבל בה, כמו גם האוהלים שהציב ארגון הטרור חיזבאללה כבר לפני יותר מחודשיים בשטח ישראל וירי של טיל נ"ט מלבנון לעבר שטח ישראל", נכתב בפתח הדברים.

עוד נרשם כי "האירועים הללו מעלים תהיות קשות על חלוקת המשאבים של הממשלה והעובדה כי דווקא בתקציב הנוכחי היא החליטה לקצץ בתכנית "מיגון הצפון"  שנועדה למגן אלפי בתים ביישובים צמודי הגדר. 'תכנית מיגון הצפון' הינה תכנית ייחודית שמעניקה אופק וביטחון לתושבי הצפון, בראש ובראשונה ליישובים צמודי הגדר וליישובים עד כ-9 ק"מ מגדר הגבול עם לבנון. בשנת 2021, מיד עם כניסתי לתפקיד שר האוצר במהלך כהונת הממשלה הקודמת, תקצבנו כחמישה מיליארד שקלים על פני עשר שנים למימוש התכנית בתקציב המדינה לשנים 2021-2022, כפי שאושרה בממשלה ובכנסת".

לצערי, בתקציב שעבר בממשלה בתאריך 24.5.2023, התברר על קיצוץ דרמטי בתקציב שהוקצה ל'תכנית מיגון הצפון'. הקיצוץ בתכנית הנ"ל מהווה פוטנציאל הרס חמור ביותר, בו חלילה במקרה של הסלמה ביטחונית נמצא עצמנו באירוע קשה שעלול לכלול פגיעה אנושה בביטחון תושבי הצפון והיישובים צמודי הגדר ובחוסן הלאומי. בעקבות האמור, אבקשך לכנס את כל הגורמים הרלוונטיים על מנת לדון בהשלכות החמורות של הקיצוץ בתכנית זו, וכן לדאוג לכך שיוצג מקור תקציבי מיידי לקידום התכנית שהממשלה השמיטה מהתקציב הנוכחי", הוסיף.