עימותים נרשמו בין נתניהו לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ' בישיבת הקבינט בנושא הקפאת התקציבים לרשויות הערביות. ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) שוחח על כך היום (שני) עם אריה אלדד ואיתן כבל ברדיו 103fm.

מחאת הרופאים נגד הרפורמה: "במקרה של משבר חוקתי – לא נתייצב לעבודה"
המחאה ועונשה: חיילת השתתפה בהפגנה בעודה במדים ושילמה את המחיר
 
"אני אומר שאנחנו צריכים לקחת את הסוגיה הזאת של הרשות הפלסטינית בקונטקסט שהוא ברור לשני הצדדים - מצד אחד, כמובן שאנחנו לא מעוניינים להמשיך ולממן גוף שממן בעצמו טרור ומעודד רוצחי ישראלים. מצד שני, יש כאן באמת סוגיה האם אחנו ממשיכים לתת להם את היכולת להתקיים ולא לקרוס לתוך עצמם. ולכן אני חושב שטוב שיצא ראש הממשלה והוא מתייעץ ביחד עם השרים בקבינט שלו, ולא רק של עוצמה יהודית גם של עוד מפלגות בקואליציה הזאת. עד כמה אנחנו צריכים להמשיך ולשאת את אותו גוף שמעודד טרור נגד אזרחי מדינת ישראל ולתת לו כסף מהקופה הציבורית". 

"אני רוצה שבתמורה לאותם כספים שאנחנו מעבירים", המשיך, "אנחנו רוצים לראות את הרשות הזאת מפסיקה לממן טרור, לתמוך בטרור, לחנך לטרור ובאמת אנחנו רוצים לראות גם את כוחות הביטחון ממשיכים להיכנס לטפל שם". 

כשנשאל האם הוא מבין את המשמעות של הממוטטות הרשות ומה זה עושה למדינת ישראל, השיב: "אני חושב שמה שאתה אומר הם דברי טעם, לכן אמרתי שטוב שעושה ראש הממשלה ומתייעץ ושומע את כלל הדעות. דעתנו בנושא הזה היא ברורה - שאנחנו מהקופה הציבורית לא אמורים בטח שלא לממן ובטח שלא לסמוך על אותם גורמים שממשיכים לתמוך, לממן ולחנך לטרור". 

"אנחנו לא מפוצצים את הממשלה הזאת מכיוון שהיא טובה, טובה בטח עשרות מונים מקודמתה ולכן חשיבות רבה שהיא תמלא את ימיה. יש לנו עוד משימות רבות ולא רק בנושא של הרפורמה במערכת המשפט, יש את יוקר המחיה, הנושא הביטחוני. יש לנו אתגרים רבים לממשלה הזאת ואני חושב שאנחנו מתקדמים בצעדים טובים ויפים, בעיקר בנושא הביטחון". 

על השאלה האם מפלגתו עדיין חושבת שצה"ל לא ממלא את תפקידו ולא שומר מספיק על המתנחלים, ענה: "אין לנו שום דבר נגד צה"ל, אנחנו לא נגדו. אבל יש בעיה קשה מאוד שמתווה אותה כנראה שר הביטחון והיא מושרשת היטב בפיקוד הבכיר בצה"ל שהיא תפיסת עולם שאנחנו מתנגדים לה. אל מול ארגוני הטרור לא צריך להפעיל רק את היחידות המיוחדות שילכו ויתפסו את אותו המפגע במיטה שלו. צריך להפעיל את הצבא הגדול, החזק ולהמשיך לסכל מהאוויר, ולפגוע בתשתיות ובארגונים 24/7". 

"יש בעיה עם תפיסת עולמו של דובר צה"ל שאנחנו רואים מההודעה שלו כדובר צה"ל", הוסיף "האם אתה דובר צה"ל או דובר של מקורות פלסטיניים? הביקורת שלנו היא כלפי שר הביטחון שהוא מתווה את המדיניות הזו, וכן יש בעיה חמורה מאוד בביטחונם של אזרחי ישראל שגרים ביהודה ושומרון. אני אומר ששר הביטחון עושה את עבודתו טוב וזו זכותי וחובתי לבקר אותה כאשר אני רואה שנדרש לשפר ולתקן, וכן צריך לשפר ולתקן". 

"כי כאשר יש רועה צאן שכל חטאו שהוא כנראה היה עם כיפה גדולה והוא רוצה לרעות את צאנו בשטח הפתוח", הסביר, "מתנפלים עליו מאות פורעים, הוא נאלץ להשתמש בנשק שלו, יש חקירה ונמתין לתוצאות, אבל ככל הנראה הוא נאלץ להשתמש בנשק האישי שלו שהוא מחזיק אותו ברישיון כדי להגן על חייו. ובסופו שלדבר אנחנו רואים את דובר צה"ל מוציא 'על פי מקורות פלסטיניים'". 

"זה המנדט שאנחנו קיבלנו מהציבור", אמר בסיום דבריו, "גם בממשלת ימין על מלא הזו, כל הזמן להחזיר את הממשלה למסלול שלה שממנה היא קיבלה את המנדט ולהתחייבויות של הממשלה הזאת לציבור שבחר בה, שרוצה לראות שינוי מדיניות. זו חובתנו. אנחנו קיבלנו את המנדט מהציבור הזה כדי להביא תפיסות עולם אחרות שנמצאות שם שנים במערכת". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm