עורכת הדין נטע לב, תושבת רמות שניסחה את המכתב שקרא לגופי הביטחון למנוע את הגעתו של רה"מ נתניהו לכפר הנופש במושב, התראיינה ב-103FM והסבירה את המעשה.

תושב רמות: "אנחנו בשיא עונת המנגו, מבקשים שלא יסגרו לנו את הכביש"

לאחר מקרי הדרת הנשים בארץ: זה הצעד הבא של המחאה

לב הסבירה: "עובר ממש מצוין עד עכשיו, אני לא יודעת אם בזכות המכתב או לא. אני יודעת שראש הממשלה ורעייתו נמצאים בכפר הנופש, ואני מאחלת להם חופשה נעימה. המפגינים מפגינים, והחיים נמשכים פה בשקט וברוגע. אנו גם בעונה קשה, מזג האוויר עשה שמות למנגו השנה. החום ממש פגע בפריחות, וגם יש מזיק חדש שתקף את המנגו והחקלאים מתלוננים שאין פירות השנה. על הקצת שיש מאוד חששנו".

ההפגנה ביישוב רמות נגד הממשלה המכהנת והרפורמה במערכת המשפט. צילום: נמרוד בר-און

"קצת קשה לי להגיד שזה תרגיל יחצ"ני כשאני כתבתי את המכתב ביחד עם עזרה של עוד שניים ואין לי שום עסק תיירותי ואני גם לא חקלאית שמגדלת מנגו, הייתי קשובה לחששות אמיתיים של חבריי בקהילה, וזה עשה גם אפקט הפוך, לא רק יח"צני. אין לנו שום עניין לפגוע בכפר הנופש, אני חושבת שלאגודה החקלאית רמות אפילו יש אחיזה מסוימת בכפר הנופש. אני יודעת שצימריסטים ביטלו הזדמנות לחבר'ה מרמות שחשבו שהמכתב מגיע ממקום של הפגנה, מחאה או פוליטיקה".

בתוך כך, חבר הכנסת אוהד טל (הציונות הדתית) שנופש בימים אלה במושב רמות התראיין אף הוא ב-103FM מוקדם יותר ואמר: "נתניהו לא ממש מסתובב פה עם כולנו, אבל מסתבר שהוא כאן. זה בית ההארחה של מושב רמות. זה לא היה בתוך המלון, אפילו לא בצמוד אליו. ראינו את האבוקות משטח המלון, שמענו את המפגינים והתופים, וכל הצרמוניה שהקיפה אותנו. אנחנו רגילים. מה שראינו במקומות אחרים ראינו כאן. לשמחתנו, רק עד 23:00 בלילה אישרו להם לקיים את המחאה, וכך יכולנו לחזור ולנוח".

ח"כ טל הוסיף: "היינו בחדר הערב בחדר האוכל של בית ההארחה, הוא היה מלא באנשים מכל הגוונים. כולם ישבו בחדר האוכל, וישבתי בדיוק בחלון שצפה על ההתרחשות הגדדולה. אז ששיירת ראש הממשלה הגיעה, כל אלו שהיו בחדר האוכל באו לראות מה קורה. זה היה נעים לראות את התגובות גם של הילדים, גם של ההורים. פתאום אתה רואה אנשים שפוגשים את זה ממש בחיים, רוב האנשים אמרו 'איזו תופעה מוזרה זאת'. זה היה היחס. זה מוכיח שרוב הציבור לא נמצא בקצוות, אלא במקום יותר בריא וטבעי".  

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM