רפי גוזלן, ממייסדי המושב רמות, שוחח הבוקר (ראשון) עם ליאת רון ב-103FM לקראת ביקורו של הזוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, שעתיד לנפוש במקום: "פנינו לארגוני המחאה כי זה ברור מה הולך לקרות".

המחיר הכבד ששילם המלון שאירח הזוג נתניהו בנווה אטיב - והטוויסט שהגיע
"מזכיר משטרים אפלים": המפגינים זועמים על חסימת אתר הנופש של הזוג נתניהו

לדבריו של גוזלן, "אנחנו לא מתנגדים לביקור של נתניהו. שלחנו מכתב לשב"כ, למשטרה וללשכת רה"מ, שהם הגורמים מהעורבים בביקור הזה. רצינו להביע את עמדתנו, אין לנו שום עמדה פוליטית או התנגדות שרה"מ יתארח במושב, אבל כרגע אנחנו בשיא עונת המנגו, בשיא עונת התיירות, עם מעל ל-200 צימרים, זו העונה הכי לחוצה ומרוכזת בשנה. 'רמות' מקושרת בכביש אחד שמתפתל מהכינרת ל'רמות' וכביש יחיד בלבד. וכל התנועה כולל התוצרת החקלאית, הכל על הכביש הזה. כל מה שאנו מבקשים הוא שלא יחסמו לנו את הכביש, לא מבחינת כוחות הביטחון וכמון שפנינו גם לארגוני המחאה כי זה ברור מה הולך לקרות. ראינו מה קרה כבר בנווה אטי"ב".

אל השיחה הצטרף אלעד טסלר, חבר בתנועת 'אחים לנשק', שמסר כי "אנחנו מתארגנים לאירוע גדול בימים הקרובים מאוד ברמות", אך עוד ביקש להבהיר: "אני חקלאי במקור ואנחנו נעשה כל מאמץ שלא לחסום את התנועה. בנווה אטי"ב המשטרה והשב"כ עשו טעות חמורה ועצרו את שגרת החיים של התושבים. בגלל זה הם חטפו על זה ובסוף הם התקפלו והמשטרה התקפלה ביום השני והבינה שהיא טעתה. אני מפקד האירוע היום ברמות – ואנו נעשה כל מאמץ עם כוחות ייעודיים שידאגו שכל האנשים שיגיעו לא יחסמו את הכביש. להשאיר את הציר פתוח. ולא להפריע לשגרת החיים של התושבים".

גוזלן התעקש והבהיר בשנית: "הם לא יכולים לסגור את הכביש. כל סגירה תגרום לאנדרלמוסיה מטורפת. זה לא נורא מסובך. אפשר ללכת ברגל בגבעות. אפשר לעשות את ההפגנה מעל האתר של כפר הנופש".

טסלר ביקש להרגיע והשיב לגוזלן: "זה בדיוק מה שאנחנו הולכים לעשות. מיום שישי כבר סיירנו בשטח, תואמנו עם תושבי 'רמות', נעשה הכל איתם ביחד, מצאנו שטח מספיק טוב להפגנה. אתם יכולים להיות רגועים. ביבי לא יהיה רגוע".

לשאלתה של ליאת מה יעשו תושבי המושב במידה וכוחות הביטחון יחליטו בכל זאת לסגור הכביש, השיב גוזלן: "הם צריכים לשמור על הכביש פתוח. זו לא איזו דרישה מוגזמת. שמעת גם מתנועות המחאה ויש הבנה ברורה בעניין הזה. אפשר לנהל את המהלך הזה, גם ביטחונו של ראש הממשלה, גם זכות ההפגנה וכמובן זכותנו לפרנסה ולחיים נורמליים".