הממשלה אישרה היום (ראשון) את הקמת ועדת הבדיקה הממשלתית לתוכנות הרוגלה, לאחר ששר המשפטים יריב לוין הסכים להצעת פשרה של השר אבי דיכטר ולפיה וועדת החקירה תוכל ליזום היוועצות עם היועמ״שית בנוגע לתיקים פתוחים.

חשש בעוצמה יהודית מהפשיעה במגזר: "שומר החומות היה רק פרומו להמשך"
שיקלי סירב לחזור מברזיל ללחימה בלבנון? חברו ליחידה הודף את הטענות

במהלך ישיבת הממשלה על הקמת הוועדה לחקירת הפגסוס, נוצר עימות בין המשנה ליועמ״שית גיל לימון למספר שרים. לימון אמר לשרים: "אנחנו התנגדנו להקמת הוועדה בגלל חשיפת שיטות ותהליכים". לוין בתגובה הקריא לו מתוך הצעת ההחלטה והשיב: "נפגשתי עם ראש השב"כ ועם ראש המוסד, נתתי משקל למה שאמרו והטמעתי כבר את השינויים בהחלטה. לו רצו הם יכלו לבוא לדיון או לכתוב מכתב. הם יודעים להתנגד היטב כשהם רוצים".

לוין השיב ללימון: הדברים שלך חמורים מאוד ומונעים זכויות אדם". עו"ד לימון השיב: "תכתוב שלא תתעסק בתיקים פתוחים". לוין: "אתם לא רוצים שנתעסק בתיקים פתוחים. אין דבר כזה. אם אנחנו יודעים שנעשה עוול בתיק פתוח לא נתעסק בו".

לאחר מכן אמרה השרה דיסטל: "אתה אומר שאם יש עיוות דין לא נתעסק בו?". השר קרעי הצטרף: "היועמ"שית של משרד המשפטים נזפה בייעוץ המשפטי שלי". השרה סילמן: "הייעוץ המשפטי של משרד המשפטים גם איים עליי בעניין הפיילוט של רחצה במעיינות". שר האוצר סמוטריץ׳: "אל תדאגו, אנחנו נתעסק רק בפושעים אמיתיים לא במלאכים עם כנפיים טהורות". השרה מאי גולן: "מה זה השתלטו עלינו? הם חושבים שכולנו מטומטמים? חייבים לגדוע את התרבות של ׳לתפוס בגרון׳". 

יריב לוין (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
יריב לוין (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

מהליכוד נמסר בתגובה: "לא ברורה ההיסטריה של כל מיני עובדי ציבור בכירים נגד ועדת החקירה בנושא הרוגלות. האם יש פה מישהו שמפחד מהאמת?".

כזכור, במכתב ארוך, היועמ"שית טענה כי אין יכולת לתת סמכות לוועדת הבדיקה לחקור תיקים שמתנהלים בבית המשפט, כגון תיקי נתניהו, והגדירה זאת כ"שיבוש הליכי משפט". בשל טענתה של היועמ"שית כי ראש הממשלה נתניהו נמצא בניגוד עניינים בנוגע להקמת הוועדה, מכיוון שבמסגרת החקירות נגדו נעשה שימוש פסול בפגסוס, נתניהו לא השתתף בהצבעה.

בנימין נתניהו בהתייחסות לפרשת פגסוס בישיבת הסיעה, ערוץ הכנסת

כאמור, ל"מעריב" נודע כי במסגרת הצעת המחליטים של הממשלה, לוין הכניס סעיף במסגרתו יוחלט כי הוועדה תבדוק פניות מהיועצת המשפטית לממשלה או פרקליט המדינה, במסגרתן ייטען כי בדיקה מסוימת עלולה לפגוע בהליך שעדיין נידון בבית המשפט או נחקר במשטרה כך שיש חשש לשיבוש הליכים. מי שיבדוק את הפניות תהיה הוועדה והיא זו שתחליט לגבי בדיקה או הימנעות מבדיקה בתיקים אלה.