חבר הכנסת צבי סוכות התראיין היום (חמישי) בתכניתה של סיוון כהן ב-103FM ושוחח עמה בנושא הפיגוע בקבר יוסף שהתרחש במהלך הלילה בשכם, בו נפצעו קצין ושלושה לוחמים בעקבות מטען חבלה שהופעל כנגרם בזמן שאבטחו את המתפללים. חה"כ, שהיה בדרכו להתפלל במקום, הגיב לביקורות שעלו סביב הגעת המתפללים אל המקום.

"קלטתי שזה מחבל וקפצתי עליו": אחד ממנטרלי הפיגוע בי-ם משחזר את רגעי האימה

על הציוץ שלו שעסק בפיגוע אמר: "מחקתי כי מישהו מהיח"צ ביקש למחוק, הם רצו להוציא הודעות מסודרות על האירוע הזה". 

"קצין ושלושה לוחמים נפצעו. זה שווה את זה?", נשאל. "קודם כל הכניסות לקבר יוסף, גם בצה"ל חושבים שהם תורמות לביטחון", השיב.  "דווקא בחודשיים האחרונים צה"ל הגביר את קצב הכניסות לשכם, אחת לשבועיים כניסה בחודשיים האחרונים. כי הם החליטו שזה מסר מול ארגוני הטרור. בסוף כל כניסה כזו, זה קודם כל מוציאים מחבלים החוצה, אוספים מודיעין, הם משדרים מסר. המסר החשוב מול ארגוני הטרור שצה"ל נכנס לכל מקום זה מסר שהוא חשוב קודם כל במלחמה בטרור".

לגבי הטענה שאין גורם צבאי שמאשר שיש כזה מסר: "אני אומר לך מה אני מדבר עם אנשים ברמה האישית. אנשים בצה"ל, בכירים, אומרים שהדבר הזה תורם לביטחון. זה הדברים שנאמרים, הדבר הזה טוב לביטחון כי זה משדר מסר. זה המצב".

על הציוץ של שמעון ריקלין בנוגע לתפילות בקבר יוסף ופציעת חיילי צה"ל טען: "כבודו של ריקלין במקומו מונח. אנחנו חיים בדמוקרטיה. אבל כאחד שחי כאן בשטח המציאות בדיוק הפוכה. הכניסות לשכם תורמות לביטחון. העמדה של הימין תמיד הייתה שבריחה מטרור עוזרת לטרור. אנחנו תמיד חושבים שזה עוזר לביטחון. לצערי באמת יש פה גל טרור, אנחנו כל הזמן בעלייה ולא הצלחנו לבלום אותו. אני חושב ששינינו משוואה, זה לא מספיק, צריך לעשות הרבה יותר".

עוד הוסיף כאשר התבקש להתייחס לטענה כי המשוואה היא שאין ארגונים, אלא אנשים פרטיים שקמים בבוקר ועושים פיגוע: "זה אירוע של כל העשור האחרון. בכל העשור האחרון זה מה שמכונה פיגועי בודדים. אנחנו חושבים שהאג'נדה של הימין היא שאסור להסתמך על הרשות, שאנחנו צריכים להפעיל יד חזקה וקשה, וכמובן להכריע את הסיפור של יו"ש כי הדלק העיקרי לטרור הוא המוטיבציה לגרש אותנו. הגענו לשלטון, אנחנו באמת עושים המון בתחום הזה".

בסיום הריאיון, התבקש להתייחס לבעיה הדמוגרפית המתקיימת בישראל ואמר: "הדמוגרפיה לא תנצח. בעשרים השנים אחרי מלחמת שש הימים היה דו קיום מצויין ביו"ש. למה זה קרה? כי לכולם היה ברור שמדינת ישראל חזקה מאוד. ככל שהדבר הזה הלך לכיוון ההפוך הטרור גדול, זה מה שאנחנו טוענים כל השנים. ממשלות השמאל ניסו, עכשיו הגיע תורנו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm