יותר מ-2.5 מיליון תלמידות ותלמידים פתחו הבוקר (שישי) את שנת הלימודים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ליווה את התלמידים החדשים והנרגשים בבית הספר "אלמוג" במעלה אדומים יחד עם שר החינוך יואב קיש.

"שלום לכם ילדים, שלום כיתה א'. זה יום מאוד משמח לכם ואני מבטיח שגם להורים שלכם וזהו יום משמח גם למדינת ישראל. אני מבקש מכם כשאתם מסתכלים ימינה ושמאלה, תסתכלו על החברים שלכם - כל אחד מכם הוא מיוחד וכל אחד מכם הוא שווה בשווה. תסתכלו אחד על השני, תהיו חברים אחד של השני ותהיו טובים אחד לשני. תלמדו טוב ותקשיבו למורים ותהיו ילדים טובים אחד עם השני", אמר נתניהו לתלמידים.

ראש הממשלה פנה לתלמיד בשם יהונתן וסיפר לו: "אתה יודע שבמקום הזה, לפני אלפי שנים, היה ילד קטן שקראו לו גם יהונתן? הוא דיבר עברית, הוא היה מתפלל לאלוהים באותה שפה. ואתה יהונתן, ואתם הילדים, ממשיכים את הילדים האלה באותו מקום. זו הארץ שלנו, זו השפה שלנו וזה העבר שלנו, אבל זה גם העתיד שלנו. אנחנו רוצים שתלמדו עברית ותלמדו את הסיפור של העם שלנו ושל הארץ הזאת, אבל גם תלמדו הרבה דברים חדשים - מהעבר ומהעתיד. אתם העתיד. ואתה יודע מה? בעוד 3,000 שנה יהיה פה עוד יהונתן".

בנימין נתניהו (צילום: אבי אוחיון, לעמ)
בנימין נתניהו (צילום: אבי אוחיון, לעמ)

שר החינוך יואב קיש: "אנחנו בסוף מובילים מערכת מאוד גדולה, עם יום חגיגי מאוד, עם הרגשה של הרבה הצלחה וסיפוק שאנחנו מצעידים את מערכת החינוך קדימה. אני רוצה לומר לכל אלה ששואלים וחוששים - יש מענים ומשאבים מדהימים שהממשלה הזו נותנת לחינוך הממלכתי, ואני אומר - אני אחראי להוביל את זה. יש לנו מגוון של אתגרים, אנחנו נעמוד בכולם. תודה רבה לך ראש הממשלה". 

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל פתחו את שנת הלימודים בבית ספר יסודי לאומנויות בעיר יקנעם יחד עם ראש העיר סימון אלפסי. נטע, תלמידת כיתה א׳, שאלה את הנשיא מה המשאלה שלו למדינה לכבוד תחילת השנה החדשה, הנשיא השיב בהתרגשות: ״אני מאחל לנו שהמדינה שלנו תשאר ביחד, בטוחה, עם דמוקרטיה חזקה ויציבה ושנדע להכיר אחד את השני כדי לדעת שכולנו חיים פה יחד". 

יצחק הרצוג (צילום: חיים צח לע''מ)
יצחק הרצוג (צילום: חיים צח לע''מ)

שרת התחבורה מירי רגב פתחה את שנת הלימודים עם תלמידות כיתה א' בבית הספר "אוהל שרה" בראש העין. השרה הצטרפה למשמרות הזה״ב האחראיות על חציה בטוחה בכבישים הסמוכים לביה״ס. השרה רגב הדגישה כי בחזרה ללימודים יש להתייחס לבטיחות בהסעות תלמידים, אבטחת בטיחות התלמידים בסמוך למוסדות החינוך והסברה בבתי הספר, בחינוך הבלתי פורמלי ובקהילה. 

"זהו יום מרגש מאוד להורים ולילדים. המשימה שלנו היא לדאוג להגעתם של הילדים ולחזרתם הביתה בבטחה. החזרה ללימודים היא עיתוי מצוין להזכיר כי עלינו לעשות הכל כדי להעלות את המודעות בקרב הילדים שחוצים במעברי החציה בדרך לביה״ס שיעשו זאת בזהירות, ובקרב בני הנוער הנוסעים בקורקינט ואופניים על חובת חבישת קסדה למען שמירת חייהם וחיי הסובבים אותם״, אמרה.

השרה שוחחה עם ילדות כיתה א׳ על חשיבות הבטיחות והזהירות בדרכים. היא הביעה את הערכתה למנהלת ביה״ס אביבה צוברי שפועלת לאורך השנה בהעלאת המודעות והחינוך לזהירות בדרכים. 

מירי רגב (צילום: דוברות השר )
מירי רגב (צילום: דוברות השר )