ראש המל"ל צחי הנגבי שוחח הבוקר (ראשון) עם ינון מגל וחיים לוינסון בתכניתם ב-103FM, והתייחס לתכנית הרכבת במזרח התיכון, אותה הציג נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. "הרעיון הזה כבר מתגלגל בשיח גם בישראל גם בעולם. למעשה הרבה שנים הוא המתין בפועל להסכמה של מדינות הנמל הרלוונטיות שבלעדיהן הפרויקט הזה לא יכול לצאת לפועל, ישראל תמיד הביעה את נכונותה לחיבור הזה", ציין. 

כולל ישראל וסעודיה: פרויקט הענק של ביידן לחיבור המזרח התיכון במסילות רכבת
בארה"ב חושפים: "יש הבנות רחבות על רכיבי נורמליזציה בין ישראל לסעודיה"

עוד הוסיף: "הרעיון שעלה לפני שנים אומר שניתן לעשות חיבור קרקעי ראשוני, תקדימי, ייחודי שלא קיים מאז ימי קדם, וניתן לסלול דרך שהיא יוצאת מהאמירויות, דרך סעודיה, ירדן  - למפרץ חיפה, ואל אירופה בים. ומגיע לאסיה באמצעות  העברה ימית מהודו לאמירויות". 

האם שווה להקים את כל האופרציה הענקית הזאת ואז להשבית אותה בשבת? 
"אני לא יודע. אתה מעדיף אפס אחוז מאשר שמונים אחוז". 

איך הודו מתחברת לתוך האירוע? 
"הודו זה ישר לאסיה, כיוון שהיא הכי קרובה לחיבור הראשוני הקרקעי לאיחוד האמירויות. משם אני מניח שהמטענים יגיעו, זה יגיע מכל אסיה להודו ומשם זה יחצה את הים, יגיע לחצי האי ערב, ואז חיפה הופכת להיות המוקד של פיזור כלל המטענים האלה לאירופה, דרך כל מי שסמוך לגבולות ישראל". 

הנגבי נמנע מלהציג לוח זמנים ברור: "זה פרויקט ארוך טווח של שנים, אבל ככל שנמהר בתכנונו עם כלל משרדי הממשלה , כי יש הרבה משרדים שתהיה להם נגיעה בפרויקט הזה, אין ספור משרדים יצרכו להיות מאוד מעורבים. בלי ישראל אין את האירוע ולכן בסופו של דבר אנחנו נקבל חיבור מרכזי מאוד לכלכלה העולמית". 

"אנחנו נראה זינוק בפעילות של נמל חיפה, אולי נמלים אחרים. בוודאי שישראל הופכת להיות מוקד של מערכת יחסים חדשה עם מדינות המפרץ, דבר שעד היום חלמנו עליו", הוסיף.