עוד הוסיף: "הרעיון שעלה לפני שנים אומר שניתן לעשות חיבור קרקעי ראשוני, תקדימי, ייחודי שלא קיים מאז ימי קדם, וניתן לסלול דרך שהיא יוצאת מהאמירויות, דרך סעודיה, ירדן - למפרץ חיפה, ואל אירופה בים. ומגיע לאסיה באמצעות העברה ימית מהודו לאמירויות".
הנגבי נמנע מלהציג לוח זמנים ברור: "זה פרויקט ארוך טווח של שנים, אבל ככל שנמהר בתכנונו עם כלל משרדי הממשלה , כי יש הרבה משרדים שתהיה להם נגיעה בפרויקט הזה, אין ספור משרדים יצרכו להיות מאוד מעורבים. בלי ישראל אין את האירוע ולכן בסופו של דבר אנחנו נקבל חיבור מרכזי מאוד לכלכלה העולמית".
"אנחנו נראה זינוק בפעילות של נמל חיפה, אולי נמלים אחרים. בוודאי שישראל הופכת להיות מוקד של מערכת יחסים חדשה עם מדינות המפרץ, דבר שעד היום חלמנו עליו", הוסיף.