פרקליטות מחוז דרום הגיעה היום (שלישי) להסדר טיעון עם איש העסקים והקבלן הבדואי יעקוב אבו אל-קיעאן, שהורשע במגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב - איראן. במסגרת הסדר הטיעון הפרקליטות תבקש עונש מאסר של 12 חודשים בפועל בלבד. אבו אל-קיעאן היה מיועד בעבר לרוץ לכנסת ברשימת תל"מ של משה יעלון.

עו"ד של הנאשם בעבירות ביטחון: "אפשר לישון בשקט, שום סוד לא גלש לאיראן"
הביקורות וההתנגשויות: המתיחויות שקדמו למפגשים המדיניים של נתניהו
ליקויים בפריימריז: כמה כסף יחזירו למדינה ברקת, גוטליב וח"כים נוספים? | דו"ח מבקר המדינה

מהפרקליטות נמסר: "הנאשם הודה והורשע בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום המקורי מסירת מידע לאיוב ומגע עם סוכן חוץ. בשל נכונותו של הנאשם להודות ולאור העובדה כי לא יוחסה לנאשם בשום שלב כוונה לפגיעה בביטחון המדינה או מסירת מידע שיש בו תועלת לאויב, ובשל קשיים ראיתיים שהתגלו במהלך ניהול ההליך, הגיעו הצדדים להסדר במסגרתו תטען המדינה לעונש מאסר בפועל ההולם את רף מעשיו של הנאשם".

אל קיעאן אמר היום: "כבר שנתיים אנחנו בבתי משפט, הסכמנו על הסדר הטיעון, זה היה ברור מאוד: שיעקב אבו אל קיעאן לא פגע בביטחון המדינה, לא התכוון לפגוע בביטחון המדינה. זה מה שמעניין אותנו במגזר הערבי ואותי באופן אישי. הורשעתי במגע של סוכן זר כי שלחתי לו הודעה מהעיתון, הפרקליטות תגביל את עצמה לשנה ואנחנו נטען לעבודת שירות".

תגובת עורכי הדין אבי חימי ומשה וייס: "במהלך ניהול התיק עלה בידינו להוכיח כי מרשנו לא ניסה לפגוע בביטחון המדינה ולא מסר ידיעות שהיה בהן משום תועלת לאויב, והסדר הטיעון המקל מדבר בעד עצמו".

כזכור, כתב האישום שהוגש נגד יעקב אבו אל-קיעאן, אזרח ישראלי תושב חורה שבנגב, הוגש בגין ניהול קשרים אסורים עם גורם לבנוני-עיראקי ובאמצעותו עם גורמי מודיעין איראנים, להם אף העביר מידע. על פי כתב האישום, במסגרת הקשרים העסקיים של אל קיעאן, נוצר קשר בינו לבין אזרח עיראקי בשם ח'יידר, המתגורר בתורכיה ובעיראק.

לקראת הבחירות שהיו בישראל, הצטרף הנאשם לרשימת תל"מ, ופרסם בעמוד הפייסבוק שלו תמונות עם בכירים בתל"מ ובכחול לבן, שביניהם בוגי יעלון ובני גנץ ובשיחות עם ח'יידר, פיאר הנאשם את עצמו, טען כי הוא נמנה בין מקבלי ההחלטות במדינה, כי הוא חבר קבינט וכי מדינת ישראל עתידה לבצע פעולות תקיפה בקרוב.