הרמטכ"ל החליט על פתיחת התנסויות נוספות בתפקידי לחימה לנשים - כבר בשנה הבאה. חברת הכנסת מטעם ישראל ביתנו, תא"ל (מיל') שרון ניר, שוחחה עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, הגיבה על הצעד המבורך והתייחסה לנושאים נוספים שעל הפרק, בהם גם עתיד הרפורמה המשפטית.

בסיירת מטכ"ל וביחידות מובחרות: צה"ל מרחיב את תפקידי הלחימה לנשים

"אני כמובן מברכת על החלטת צה"ל. זה מה שצריך לקרות כבר שנים, לנשים יש זכות שווה לנשים להשתלב על פי מבחן הכישורים והיכולות", קראה. "בסוף, בעשור האחרון, אנחנו רואים עלייה משמעותית על היקף הלוחמות בצה"ל במקום שיש צורך מבצעי והוא פוגש פוטנציאל של נשים מאוד חזקות, אז המחויבות הזאת יוצרת הצלחה". 

עוד אמרה: "מה שמרגש אותי זה על רקע ממשלה שפועלת הפוך... ממשלה שלא סופרת נשים. אתה רואה רצף אירועי פגיעה בנשים, השפלות נשים, וריסס פנים של נשים בשלטי חוצות. דווקא כעת, ההחלטה הזו היא נקודת אור. צריך להגיד שעדיין זה לא מספיק כי הגיע הזמן שנהיה במקום אחר שכל התפקידים יהיו פתוחים לנשים וגברים כאחד והאדם הנכון יהיה במקום הנכון, במיוחד אם פותחים את סיירת מטכ"ל". 

שרון ניר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
שרון ניר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

על ההתנגדות במגזר הדתי המשרתים בצה"ל אמרה כי "הצבא יודע להתמודד מבחינת התאמות והפרדה בתנאי שירות, הוא יודע להתמודד עם האירוע הזה הוא לא אירוע שונה, כשם שהוא משלב נשים הוא יודע לתת את ההתאמות הנדרשות, הצבא הוא צבא העם ונשים מהוות 51% מהעם, ואי אפשר בשביל לכבד אוכלוסייה אחת ולהדיר אחרת. אסור לסגור דלתות בפני נשים, לכן אני אומרת שיפתחו את כל הדלתות לגברים ולנשים. לאורך ההיסטוריה תמיד הייתה התנגדות, תמיד הייתה הרמת גבה על שילוב נשי. עצם העובדה שזה מונח לפתחו של בג"ץ והצבא קיבל החלטות, אני מניחה שהנושא הזה מגיע למצב של התנסות ואני מקווה שהיא תהיה מוצלחת ותיקח אותנו למקום טוב. לשון החוק אומרת שלנשים יש זכות שווה למלא כל תפקיד בשירות הצבאי, וזה הסמן הימני שצריך להוביל את כולם". 

בנוסף, התייחסה חברת הכנסת לרפורמה המשפטית ועל עתידה: "תשעה חודשים לממשלה הנוכחית, אין ראוי מכך שהממשלה הזו תערוך חשבון נפש לטובת המדינה ואזרחיה. זו בסוף ממשלה שפגעה אנושות בכל הנכסים שיש לנו, גם בכלכלה, גם בביטחון גם במשילות. אנחנו מבינים שההפיכה המשטרית, ולא לעסוק בשום דבר אחר הביא אותנו למצב של הדרדרות בכל תחומי הפעולה. כשאני רואה מה הולך להתרחש במושב החורף הקרב ובא, אני משתדלת להיות ריאלית. כשאתה שומע את לוין שמוכן להתקדם עם המהפכה המשטרית. אתה מבין שאנחנו לא במקום הזה, אלא במקום שהממשלה הזו פוגעת במדינה, ואין צודק מהמחאה שמתרחשת כרגע".