מלחמת חרבות ברזל: מירב לשם גונן, אמה של רומי, מחכה לצד הורים רבים לבדל מידע מהרגע הוגדרה בתה, שבילתה במסיבת הטבע ברעים, כנעדרת. אתמול נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו עם קרובי החטופים והנעדרים, ואף התחייב שאחת ממטרות המלחמה היא השבתם של החטופים והנעדרים. בשיחתה של מירב היום (שני) עם בן כספית ואיתן בן אליהו בתוכניתם ב-103fm, סיפרה על תחושותיה בעקבות המתרחש והביעה את דעתה על המפגש עם נתניהו.

סיוע הומניטרי? ראש המוסד לשעבר מבהיר: "לא משוכנע שהכל יגיע לאזרחים"
מתקפה בליכוד נגד נתניהו: "הנהגה שמרחמת על מפלצות לא ראויה להנהיג"

בפתח השיחה סיפרה מירב על הרגעים האחרונים בהם עוד היה לה קשר עם בתה רומי. "היא הייתה במסיבה, והיא מוגדרת נעדרת. דיסוננס מטורף בין לחיות לבין לא להיות בכלל. הטלפון בנינו נסגר ב־10:58, אחרי שב־45 הדקות האחרונות שוחחתי איתה נכנסנו לתוך סיוט שאי אפשר לתאר. השיחה האחרונה, היינו איתה על הקו משש וחצי בבוקר, אבל בעשר ורבע השיחה התחילה ב'אמא ירו בי, ואני מדממת. כולם באוטו מדממים'. בן היה הנהג, גאיה החברה הכי טובה של רומי ישבה מקדימה, הרכב נורה ואי אפשר להזיז אותו. מעשר ורבע עד 10:58 פשוט התנהלנו בתוך סיוט שאף אחד לא מכין אותך אליו".

"אני חושבת שאחד הדברים, מה שמוליך אותי בעולם, אנחנו, רק אנחנו האזרחים, יכולים להשפיע. זו המדינה שלנו", אמרה, והוסיפה: "ברגע שאנשים מדברים, אני התלבטתי ביני לבין עצמי 'כן בסדר שמשמיעים ביקורת? לא בסדר?', הביקורת משפיעה טיפה על המורל אבל מצד שני משפיעה גם על הרצון של המנהיגים להיתפס אחרת ואז זה כן משנה. בטח שלנו יש יכולת להשפיע, ברור, רק צריך להשמיע את הקול שלנו, לבוא ולעשות עשייה, וזה חלק ממה שנעשה כרגע בכל ההתארגנויות האזרחיות ובטח ההתארגנות שאנחנו עושים בתוך המטה".

על הפגישה אתמול עם ראש הממשלה, סיפרה: "אנחנו מגיעים, ראש הממשלה נכנס, ואז נכנסים לחדר עוד חמש משפחות שאני לא מכירה שמביאות את הסיפור שלהן כל אחת. חלק הביאו תמונות, חלק לא. אנחנו באים בעצם להציג תפיסה מסויימת, גישה שתואמה לנו כמטה, שאנחנו באמת מייצגים את רוב המשפחות של החטופים.

אני לא יודעת על פורום כזה, זה פעם ראשונה שאני שומעת על דבר כזה. אני לא באמת יודעת אם כל הארבעה שייכים. אבל יש להם אג'נדה אחרת, וזה בסדר שיש דעות אחרות, השאלה האם האג'נדה הזו פרטית שלהם, כמו שהם אמרו 'אני אוהב את הילד שלי אבל מוכן לשים את המדינה לפניו'. זה בסדר גמור, זה נאמר על ידי אדם אחד, אבל כמו שראש הממשלה אמר 'לא צריך את זה'".

בת דודתה של שני לוק בפנייה לנתניהו (צילום :אבשלום ששוני)

"ראש הממשלה אמר לנו במפורש ששני הדברים עובדים במקביל. ראינו את זה גם, שארבעת המטרות שפורסמו בערב שונות משתי המטרות שפורסמו יום לפני זה. בתוך ארבע המטרות המקום של החזרת השבויים יושב באופן בולט. זה בסדר שמישהו אחר מרגיש אחרת", הדגישה, "כל יום, בטח במהלך שמונת הימים האחרונים יש פה דילמה מאוד קשה. מה שנאמר לנו זה שעכשיו, הפעולות עכשיו נעשות במישור הצבאי ובמישור של שחרור או החזרת החטופים. לא נאמר לנו 'תחכו רגע'. אני חושבת שמה שאני הרגשתי שנאמר המשפט הזה לפני כמעט שבוע זה שלא יקום ולא יהיה".

בנוסף, הכריזה מירב כי "הבת שלי שם, ועם הבת שלי נמצאים הרבה מאוד אנשים אהובים, יקרים, שהם הלב של מדינת ישראל כרגע. הלב שלנו יושב שם, בעזה, במקומות מסתור או אין לי מושג איפה. הלב שלנו שם. לא יקרה שאנחנו לא נחשוב על איך שומרים את הלב שלנו ולכן כל הפעולות שעשינו במהלך השבוע האחרון, אנחנו ועוד אלפי מתנדבים שמבינים שזה המהות של הדברים, היו כדי לקדם את התפיסה שהדברים צריכים לעבוד במקביל. יש לנו חלון זמן, רעיון להפסקת אש".

לסיום, כאשר נשאלה מה עמדתה בנוגע לאותם הורים אשר חושבים אחרת ממנה והתזה בה הם אוחזים אומרים שלאחר המערכה הצבאית יטופלו החטופים והנעדרים, השיבה: "אני אגיד לך עם מה אני מאוד מסכימה, שיש דעות מיעוט, היא דעת מיעוט עדיין. אני מאמינה ויודעת שרוב העם מבין שאם אנחנו מקריבים את הילדים שלנו שם, ואנחנו מדברים על אזרחים, בואו נשים על השולחן שזו מלחמה ראשונה שאנחנו מתמודדים עם משהו שלא התמודדנו מעולם".

"אין פה שבויים של חיילים, הם חטופים. הפעם הראשונה שאנחנו נתקלים בדבר כזה ואני בטוחה שהעם מבין שאם אנחנו מוותרים עליהם ומקריבים אותם כפי שאותו אב אמר, וזו זכותו להגיד את זה, זה מיעוט, אנחנו מאבדים את המדינה. יש שם עשרות, ואני מאמינה שראש הממשלה כמו שהוא אמר, אנחנו יכולים להתדיין על זה בתוך החדר, אבל ראש הממשלה בעצמו אמר 'לא מקריבים'. אין פה עניין של הקרבה, יש פה שני מישורים מקבילים - לחסל את החמאס ולהחזיר את החטופים", סיכמה.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm