מלחמת חרבות ברזל: במהלך סוף השבוע, הצליחו כוחות צה"ל לכתר באופן מלא את העיר עזה, זאת לאחר תחילת התמרון הקרקעי המסועף כחלק מהמלחמה מול חמאס. כיצד עשויה להמשיך הלחימה, לרבות החשש מפתיחת חזית צפונית והמאמצים לשחרור החטופים? יו"ר הוועדה לביטחון לאומי חבר הכנסת צביקה פוגל שוחח היום (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM התייחס לדברים.

עמיחי אליהו: "להטיל פצצת אטום על עזה, חיי חטופים לא חשובים משל חיילים"
סגן הרמטכ"ל לשעבר: אם הדבר הבא יקרה - סימן שהפסדנו במלחמה

"אני חושב שהיכולת להבין מה מצב החטופים ופחות או יותר איפה הם נמצאים מותנית לא מעט במהלכים הקרקעיים", טען. "בטוח שצה"ל יודע איפה נמצאים חלק מהחטופים, הם לא נמצאים במקום אחד ולא כולם אצל חמאס, חלקם אצל הג'יהאד וחלקם אצל חלק מהאזרחים שלקחו או גופה או אדם חי".

"מטרת המבצע היא השמדת חמאס וחיזבאללה לאורך כל גבולותיה של המדינה באשר הם", הוסיף. "כולל ביו"ש, כולל בבתי הסוהר הישראלים. יש חמאס ביו"ש, זה הכל. או להרחיב את המלחמה, או לעשות את זה במדורג, יש חמאס גם בבתי הכלא הישראלים. צה"ל פועל בדיוק באופן בו הוא צריך לפעול, מביא את העוצמה בדיוק במקומות שצריך בשטח. אני מקווה שגם המידתיות בבתי החולים לא תהיה קיימת יותר. אני חושב שאם נפתור את בעיית בתי החולים, נפתור את בעיית הדלק. שלא תיפסק המלחמה לפני שחיזבאללה מושמד".

בהמשך, הבהיר ח"כ פוגל: "המלחמה נגד חמאס תיקח כמה חודשים טובים, אולי אף יותר, אם רוצים להשמיד את הצורר הזה מאדמתנו וגבולותינו. אם אנחנו חפצי חיים, זו מלחמה ארוכה. זו מלחמת אין ברירה, זאת מלחמת קיום. המערכת כולה רוצה להשמיד אותנו, אנחנו חייבים להוכיח אחת ולתמיד שאנחנו מוכנים לשלם את המחיר כדי להמשיך להתקיים כאן. אנחנו יכולים, אין ספק. נדמה לי שכולנו חטפנו כזו סטירת לחי כך שאי אפשר להיות רדומים. כולם מבינים את המציאות כמו שהיא".

פעילות כוחות צה"ל בתוך רצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

על הסרט שתיעד את הזוועות מחדירת המחבלים ליישובי העוטף, אמר: "בשלב מסוים הרגשתי שאני נחנק, שמתי לעצמי למטרה לראות עד הסוף כדי להמשיך לבוא ולומר לעצמי ולכל מי שמוכן לשמוע שעד שלא נסיים את זה, הסרט הזה יהפוך להיות העיקר. אסור שהוא יהיה העיקר. אין מילים בעברית שיכולות לתאר את הרוע, את האכזריות ואת הזוועה".