על פי דיווחים בעיתונות העולמית, ישראל וקטאר מנהלות מגעים לעסקת שחרור כוללת בה יכללו הגברים המוחזקים בשבי חמאס, ביניהם הקשישים, גברים בגיל מילואים וחיילים. עם זאת, עושה רושם כי הקשיים לגיבוש עסקה עלולים להגיע דווקא מכיוון הממשלה. 

אחרי שיצא נגדם, נתניהו משבח את אמ"ן: "עושה עבודת קודש"
"הורסים את הכלכלה": ישיבת הממשלה הלילית יצאה משליטה | הציטוטים המלאים

השר בצלאל סמוטריץ' דרש להכניס להסכם הנוכחי את הסעיף שמגביל את תוקף העסקה ב-10 ימים ומבהיר כי כל הסכם נוסף ידרוש הליכי אישור נפרדים. דרישה זו עומדת בצל הדיווח לגבי הסכמה להאריך את הפסקת האש בין ישראל למצרים ביומיים נוספים, כפי שדווח בעיתון אלערבי אלגדיד, היוצא לאור בלונדון. 

לצד זאת, המגעים בקטר נמשכו לאורך כל היום, כאשר ארבעה צדדים ישבו בחדר: ראש המוסד דדי ברנע,  ראש ה-CIA ביל ברנס, ראש ממשלת קטר, מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסים אאל ת'אני, וראש המודיעין המצרי, עבאס קמאל. השתתפותו של קמאל היא אירוע חריג ויוצא דופן, המצביע על חשיבות המגעים וגודל השעה.

מדובר בפעם הראשונה בה ראש המודיעין המצרי לוקח חלק בשיחות שמתקיימות בקטר. עד היום קמאל השתתף רק במגעים שהתנהלו במצרים ובהובלת מצרים. מצרים מזהה את גודל השעה ומוכנה להיות הצד המתארח ולא המארח כדי לקדם את המגעים. כעת במגעים הנוכחים הצד המצרי הוא שותף מלא ועזר רבות להצלחת המגעים לאורך כל הדרך. 

מצרים תורמת תרומה חשובה במאמץ התיווך בזכות קשריה עם חמאס מצד אחד, ובזכות קשריה לאורך שנים עם ישראל. השתתפותו במגעים של הבכיר המצרי בין היתר מאזנת את ההשפעה הקטרית.