שר העלייה והקליטה אופיר סופר מהציונות הדתית התראיין היום (רביעי) לאודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM ושיתף את מחשבותיו בנוגע לחיכוכים בממשלת החירום סביב התקציב: "הדבר הכי טוב שקרה לי לפני המלחמה זה שברביעי שלפניה ראיתי את 'גולדה'. אחד הדברים שלמדתי מהסרט זה שמתנהלת פוליטיקה, לצערי, גם במלחמה", משתף. "אני לא יכול לשנות את זה. בחלקת האלוקים הקטנה שלי אני מנסה לעשות את זה, ואף אחד לא חף מזה - גם מי שנראה כך. אני אומר את זה כי זה כואב ומפריע לי. אני בעיקר משתדל לא להוכיח אחרים, גם לא מהצד השני של האופוזיציה, כי זה לכאורה משרת אותי".

"צריך להגיד בכנות שאי אפשר לשנות הכול", מוסיף. "יש מגבלות לכוח ובסוף צריך שתהיה ממשלה שתתפקד. מנוהלת מערכה צבאית כמו שמעולם לא נוהלה. נכון, התחלנו במחיר דמים קשה ונזק קשה, אבל המערכה קורית בסביבה שמאפשרת לה לקרות".

ברקת לנתניהו: "אם לא נקבל 250 מיליון ש"ח להצלת עסקים - לא אתמוך בתקציב"

בנוגע לאחדות אמר: "אזרחי ישראל עומדים וצופים בשלושת המנהיגים שמובילים את המלחמה וצריך לצאת משם קול אחר", עוד סופיר מדגיש: "כן, יש את הקושי אל מול האתגר בין שתי מטרות המלחמה, אבל זה מה שאנחנו צריכים לעשות. השאלה הראשונה שאנחנו צריכים לדבר עליה הבוקר זה איך מנצחים את המערכה הזאת. כשר בממשלת ישראל וכחבר בממשלה היה לי גם שיח עם המחנה הממלכתי, ואני אומר לכם שהדלתא בקשר לתקציב היא לא כזאת גדולה".

"אז יש כאן כישלון של שני הצדדים, ואמרתי את זה כבר לפני שבוע. זה שבכנסת ישראל התנהל השבוע פיליבסטר, זו בושה וחרפה לכנסת ישראל", מוסיף השר. "הדלתא פה הייתה קטנה, וחבל מאוד. הכישלון הוא של כולנו שלא הצלחנו להביא את זה. זה חבל, וחבל שזה הופך להיות סדר היום המרכזי".

ח''כ אופיר סופר בדיון בכנסת (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
ח''כ אופיר סופר בדיון בכנסת (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

כשנשאל האם הוא מרגיש אי נוחות מהתקציב, ענה: "צפיתי בחלק ממסיבת העיתונאים בפרקים מסוימים אתמול והרגשתי אי נוחות גדולה, ולא בפעם הראשונה, באשר לאחריות שלנו כלפי השדר שאנחנו צריכים לשדר לאזרחי ישראל, ולהורים של הלוחמים. אם בטעות גלי ההדף יגיעו גם לעזה, הוא יגיע גם ללוחמים שיוצאים לקרב".

"אנחנו מחויבים להפיק לקח אחד קטן מהתקופה של לפני המלחמה לתקופה של אחרי המלחמה ולהתנהל אחרת לגבי האחדות, לגבי השיח הציבורי ולגבי הכול", הוסיף סופר. "אני עמלתי, אני חושב שקצת יותר מדי, כדי שהכניסה של המחנה הממלכתי תקרה, כי אני מאמין בצורך בקונצנזוס ובסולידריות. בזה שרגלו של חייל תדרוך בעזה ולפעולה קשה שאנחנו משלמים עליה מדי יום, כולל הבוקר, מחירים קשים - ושזה יקרה בצורה הזאת".

"צר לי שאנחנו לא מצליחים לעשות את זה אחרת", מסכם.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm