מלחמת חרבות ברזל: על רקע הפעילות הקרקעית המשמעותית בשטחי רצועת עזה, חמאס שיגר אתמול (שני) איום כלפי ישראל, זאת בדבר הוצאה להורג של חטופים ישראלים המצויים בשבי. שרון שרעבי, ששני אחיו יוסי ואלי מצויים בשבי חמאס, וגיסתו ליאן ואחייניותיו נויה ויהל נרצחו בבוקר השבת השחורה, שוחח עם ענת דוידוב ואודי סגל בתוכניתם ב-103FM והגיב לדברים.

חמאס ימשיך לנסות ולנצל את נקודת התורפה של צה"ל בשטח | טל לב רם
"לא מסכימים על כלום": ביידן הביע תמיכה בישראל - ועקץ את נתניהו

בפתח הראיון אמר: "אנחנו קמים כל יום עם תקווה להציל את מי שחי עדיין. ישראל כרגע עסוקה במוד של לחימה ולכן הגיעה העת שמעצמות כמו ארה"ב, בריטניה, גרמניה ועוד ייקחו את ההובלה על המשא ומתן וינהלו את זה מול הקטארים, אל מול המצרים, כדי להשפיע על חמאס לשחרר חטופים, וגם על ישראל כמובן".

"אין ברירה, כי רק כך אפשר להבטיח שהחטופים יהיו עדיין בחיים, כי אחרת כל פתרון אחר לא מבטיח את הנושא הזה", המשיך. "אני מקווה שזה יגיע מהר מאוד לתובנה שאין ברירה ואנחנו חייבים לעשות את העסקה הזאת", אמר.

לגבי איומי חמאס להוציא להורג חטופים ישראלים, שיתף: "אני חושב שזה מטלטל את כל עם ישראל, לא רק את המשפחות. אנחנו מבינים שחמאס זה ארגון טרור ואנחנו מבינים שהוא יכול לעשות הכל. לא נופתע אם חמאס ינקוט בשיטה הזו ויוציא לפועל את האמירות המאוד קשות שלו, ומישהו צריך לקחת על זה עכשיו אחריות. זה מטלטל אותנו וגורם לנו לחיות ברף תקווה נמוך יותר ולכן עכשיו אנחנו דורשים מממשלת ישראל לעשות הכול כדי שהשבר הזה לא יקרה, כי אחרת אין תקומה לעם, אין".

"אני חושב שהפוליטיקאים, גם אם הולכים בדרך שונה ממה שאנחנו חושבים ועוד אנשים בעם חושבים כרגע, עדיין אני מאמין שהם מקשיבים", המשיך. "הם כן רוצים בהשבת החטופים, פשוט סדרי העדיפויות כנראה שונים, אולי מתוך אילוצים, אולי כבר איבדו שליטה על תקווה עכשיו לבצע מו"מ מיידי ולהשיב את החטופים, ולכן אני מצפה מהם שיש גם אפשרות להפעיל לחץ בינלאומי כדי להשפיע בצורה אחרת. זה מה שאני מצפה כרגע".

חשיפת פיר מנהור ע"י חטיבת ירושלים (צילום :דובר צה"ל)

"ההיסטוריה תשפוט את הנהגת ישראל ואת מקבלי ההחלטות בנושא הזה", אמר בסיום הראיון. "בסופו של דבר, איזו כותרת תיבחר בסוף המערכה הזאת? האם זה יהיה ניצחון שכולו הפסד, או שצה"ל ישיב את החטופים לצד הכרעת חמאס והפיכתה של עזה לעיי חורבות, וזה העניין. לכן אני לא מקנא באותם מקבלי החלטות אבל אנחנו נשפוט אותם לאורך כל ההיסטוריה בזכוכית מגדלת, גם אנחנו וגם הדורות שבאים אחרינו".