ועדת המשנה של ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת התכנסה אתמול לדיון חסוי באשר לבחירת פעולות הממשלה בנושא העמדתם לדין של מחבלי חמאס שהשתתפו במסע הטבח של ה-7 באוקטובר. חבר הכנסת אריאל קלנר, חבר ועדת המשנה, סיפר היום (רביעי)  לאראל סג"ל ב-103FM על שהתרחש בוועדה.

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי: המחיר הכבד שישראל תצטרך לשלם עבור החטופים
גוטליב מתפוצצת על הרמטכ"ל: "אם הלוחמים היו נהרגים זה בגלל הקונספציה שלך"

"הדיון היה בדלתיים סגורות, דיברנו עם גורמי אכיפה וגורמים ביטחוניים. יצאתי משם הרבה יותר רגוע. המערכת עובדת, היא תפעל, כולנו מבינים שקרה פה אירוע מפלצתי בעל ממדים היסטוריים. כמו המלחמה שאנחנו מנהלים, כך גם הצדק יצטרך להיעשות אבל בממדים היסטוריים, דבר שיהדהד לדורות", אמר בפתח השיחה.

"אם אתה מתחיל לשפוט אותם על פי כל כללי הדין הפלילי לכאן ולכאן זה טירוף מוחלט, זה לא ימצה את הדין", הדגיש. "טרם התקבלה החלטה באיזו צורה לשפוט אותם, כולם מבינים את האתגר. זה לא שאתמול נחשפנו לתשובה מוחלטת, אבל כל האופציות על השולחן. אני הצבעתי בעד עונש מוות. אפשר להגיע לשם". 

בהמשך השיחה הדגיש ח"כ קלנר, כי "המטרה הכי חשובה היא לראות שאנשים מורשעים. המערכת התאפסה על עצמה מהר מאוד ויצרה דרך נוחה לפעול מול אותן מפלצות אדם. המערכת לא מורחת שום דבר, היא רתומה מקיר לקיר, וגם אנחנו כחברי כנסת מלווים את העניין הזה. מאוד מקווה ששופטי העליון מבינים גם הם את גודל השעה. יש הגדרה בחוק הבינלאומי ללוחמים בלתי חוקיים, זו לא המצאה שלנו, של אנשים שהפרו כל נורמה אפשרית. יש דרכים להתמודד עם הדברים הללו". 

מחבלי חמאס כנועים מניחים את נשקם (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

על הצעת החוק שהעלה בנושא לדרוזים ולצ'רקסים בישראל, אמר: "צריך לתת מעמד מיוחד לעדות שכרכו את גורלן בגורלנו, ברית הדמים צריכה להפוך לברית חיים".

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]