בקואליציה מעריכים כי על אף ההתנגדות הנחרצת של מפלגת הציונות הדתית לקיום הבחירות המוניציפליות במועד שקבע שר הפנים, 30 בינואר, הסיכויים לדחייה אינם גבוהים.

לדברי גורמים במפלגת ש"ס, על אף ההודעה הרשמית של יו"ר המפלגה, אריה דרעי כי יסכים לדחיית הבחירות ל-27 בפברואר אם ייווצר לזה רוב בוועדת הפנים של הכנסת, המציאות היא שונה. לגברי הגורמים: "אין תסריט כזה, הוויכוח בין שר מטעם ש"ס לבין יושב ראש ש"ס. שר הפנים ארבל קבע את המועד לבחירות (30.01) ומתעקש עליו לגמרי בהסכמת דרעי".

גורמים בכירים במערכת הפוליטית מסבירים בשיחות סגורות כי "רוב ראשי ערים וראשי המועצות המכהנים לא מעוניינים בדחיית הבחירות. יש לזכור כי אחרי הבחירות המוניציפליות יגיע עת של בחירות רבני ערים. שם כוחם של ראשי ערים ורשויות הוא משמעותי. לא דרעי ולא נתניהו מעוניינים לייצר עימות איתם. לכן גם נתניהו עד כה לא מיהר להביע דעה באשר למועד הבחירות המוניציפליות".

במערכת הפוליטית סבורים כי הסיכוי היחידי לדחות את הבחירות לסוף פברואר הוא החלטת בג"ץ בנושא  נזכיר כי הוגשו מספר עתירות נגד התאריך הנוכחי של הבחירות  העותרים דורשים לקחת בחשבון את היותם של חלק ניכר מהמועמדים משרתי מילואים שעדיין מגוייסים למלחמת חרבות הברזל ולדחות את הבחירות.

נזכיר כי במקביל חבר הכנסת אוהד טל מהציונות הדתית מקדם הצעת חוק הקובע את מועד הבחירות ל-27.02  ללא צורך באישור שר הפנים. על אף שעד כה חתמו על הצעת החוק חברי הציונות הדתית, עוצמה יהודית ויהדות התורה, הערכה בקואליציה היא כי לחוק אין סיכוי ממשי לזכות לרוב קולות וכי הוא נועד בעיקר לייצר שיח תקשורתי ולחזק את הקמפיין של הציונות הדתית בעד דחיית הבחירות לרשויות המקומיות.