בצל המשך הלחימה בעזה, מחר ייפתח הדיון בבית הדין הבין-לאומי בהאג בו תתמודד מדינת ישראל לראשונה עם התביעה מצד דרום אפריקה, שטוענת ל"רצח עם" בלחימה בעזה. בתוך כך, ראש השב"כ רונן בר המליץ בדיונים סגורים כי האסטרטגיה של ישראל היא לנסות ולהביך את האו"ם, כשבית הדין בהאג הוא אחד ממוסדותיו, כך דווח הבוקר (רביעי) בגל"צ.

על פי הדיווח, ראש השב"כ מעוניין שישראל תציג הוכחות למעורבות אנשי אונר"א ומוסדותיה בטבח ה-7 באוקטובר. על רקע הדיונים האינטנסיביים שמקיימים בישראל, בר המליץ כאמור לראש הממשלה ולגורמים המשפטיים העוסקים בסוגיה, להשתמש באסטרטגיה זו ולהציג כיצד מוסדות האו"ם, ובראשם אונר"א, היו מעורבים בטבח.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הרלמטכ''ל הרצי הלוי וראש השב''כ רונן בר בח'אן יונס (צילום: דובר צה''ל)
הרלמטכ''ל הרצי הלוי וראש השב''כ רונן בר בח'אן יונס (צילום: דובר צה''ל)

בין היתר, ישראל תוכל להוכיח כי חלק ממחבלי חמאס שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר, היו בעצמם עובדים של אונר"א. במקביל, במידה וישראל תבחר להשתמש באסטרטגיה זו, היא תוכל להציג כיצד חמאס עושה שימוש בבתי הספר של אונר"א לצורכי טרור, כשבמהלך הלחימה נמצאו בהם פירי מנהרות, ונחשפו בהם גם אמצעי לחימה המשמשים את ארגון הטרור ללחימה נגד ישראל. בנוסף, יהיה ניתן להציג כיצד תכנים לימודיים הנלמדים בבתי הספר של הארגון, הפועל בשירות באו"ם, מלמד תכנים מסיתים נגד ישראל. ההצעה נשקלת ונמצאת על השולחן, עדיין לא ברור האם ישראל תבחר להשתמש באסטרטגיה הזו. מהשב"כ נמסר כי לא מתייחסים לנאמר בדיונים סגורים.