חברי ועדת המשנה לענייני יו"ש דנו בסוגיית האתר מזבח יהושע. יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, התבטא בנושא וטען כי "הרשות הפלסטינית מנצלת את המלחמה לקביעת עובדות הרסניות בשטח. אם תמשיך האדישות זו תהיה בכייה לדורות". רון קופמן וטל לב רם שוחחו היום (שלישי) על כך ברדיו 103fm עם ח"כ צבי סוכות, אשר התייחס לדברים.

הסופר חיים באר: "צדקתי כשאמרתי שהציונות הדתית היא סרטן באומה"
כספית הגיב לדברי מגל על "פסל בודהה": "אני לא טינפתי בשידור את מסיבת הנובה"

"אחרי 100 יום לחימה, עם חטופים, נפגעים אזרחיים, אתה פתאום בא לנו עם מזבח יהושע. איך זה נכנס?", שאל קופמן, וח"כ סוכות השיב: "האמת שזה מדהים מאיפה הדבר הזה התפתח. בכלל לא דיברנו על להביא לשם תגבור של צה"ל, זה לא עלה בכלל. זה לא הדיון. זה אחד האתרים הארכאולוגים הכי חשובים שיש לנו כעם. בזמן מלחמה הפלסטינים מנצלים את זה כדי להשמיד עתיקות. מה שקורה עכשיו לא קרה מעולם".

עוד טען כי "כשהפלסטינים מנצלים את המלחמה כדי להשמיד את העתיקות שלנו ביו"ש, אנחנו צריכים לראות איך אנחנו מתמודדים גם עם זה. אתמול קיימתי שני דיונים, אחד בנושא חומרי הנפץ שמכניסים למחצבות יו"ש, ודיון שני בנושא הזה. יש שם ממצאים ארכיאולוגיים חשובים, צריכים לשים גדר, מרכיבי ביטחון שישמרו על זה".

"בתוך המלחמה יש דברים שאנחנו צריכים לטפל בהם שקשורים למלחמה", הכריז. "אנחנו צריכים לשמור על ההיסטוריה של העם היהודי, אנחנו חייבים".

עריכה: שני רומנו