בשורה ליישובי קו העימות: חה"כ אליהו רביבו ממפלגת הליכוד וחה"כ אפרת רייטן (העבודה) מקימים שדולה בכנסת, שתבחן הקמה של מנהלת לשיקום יישובי הצפון וגיבוש חבילת סיוע לתושבים.

בכל זאת מדינה פלסטינית? תכנית "היום שאחרי" בעזה נחשפת | דיווח
למה חיל האוויר לא הפציץ? השאלות הקשות על האסון ברצועה
 
ל"מעריב" נודע כי שדולה לשיקום יישובי הצפון תתכנס באופן מיידי לבקשתו של חה"כ אליהו רביבו מהליכוד. השדולה תבחן הקמת מנהלת ייעודית לשיקום יישובי הצפון על מנת לספק מענה לצרכי הביטחון, הפגיעה הכלכלית בתושבי הצפון ושיקום יישובים ותשתיות שנפגעו.

פעילות כפיר בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

אל השדולה יגיעו בשבוע הבא ראשי הרשויות מצפון הארץ, נציגי קהילה ובעלי עסקים מהצפון שנפגעו - במטרה להציף את הקשיים והפגיעה שהם חווים - על רקע המלחמה השקטה שמנהלת ישראל בגבול הצפון אל מול חיזבאללה.

במהלך השדולה, צפויה לעלות הצעה לפיה מנהלת הצפון שתוקם תנוהל על-ידי גורמי מקצוע מתחומים שונים אשר תסופח למשרד ראש הממשלה ותקבל תקציבים ייעודים לשיקום הצפון, כדוגמת מנהלת תקומה בדרום.

חה״כ אליהו רביבו (צילום: דוברות הכנסת)
חה״כ אליהו רביבו (צילום: דוברות הכנסת)

חה"כ אליהו רביבו ואפרת רייטן מקימי השדולה יחשפו תוכנית להזנקת הצפון, פיתוח תשתיות ומתן שיפוי ייעודי לעסקים בדגש על ענף החקלאות שספגו פגיעה משמעותית על רקע המלחמה.

גורמים המעורים בפרטים סיפרו למעריב כי "מרגע שהתקבלה החלטה להקים את השדולה אנחנו מוצפים בפניות מתושבי הצפון וראשי רשויות מקו העימות, האולם שהיה אמור לארח את השדולה הוחלף באולם הגדול ביותר שקיים בכנסת - על מנת לענות על הביקושים הגבוהים להגיע. ניכר כי יש פה נושא קריטי להמון אנשים – שעם הקמת השדולה יקבל מענה". אותם גורמים מסרו כי חה"כ רביבו מבקש להכניס גם את האוכלוסייה הדרוזית לתוך מתווה שיגובש, על מנת שזו תקבל תקציבים ייעודים לחינוך ורווחה.

מקים השדולה לשיקום יישובי הצפון חה"כ אליהו רביבו אמר: "תושבי הצפון החיים בשגרת חירום מתמשכת זכאים לשיקום והקצאת משאבים ייעודיים. משכך, יזמתי יחד עם חה"כ אפרת רייטן שדולה חוצת מפלגות, במטרה לספק לתושבי הצפון מעטפת רחבה של תנאים סוציאליים, תמריצים כלכליים ושיקום יישובים ותשתיות. את ההחלטה להקים את השדולה קיבלתי לאחר שביליתי לילות כימים בשיחות עם תושבי קו העימות וערכתי מספר ביקורים באזורים שונים בצפון.

"ההחלטות שאני מקבל והמתווים שאני מגבש בימים קשים אלה, שמים בראש ובראשונה את תושבי הצפון שחיים במציאות מאתגרת". אהובה מזרחי, תושבת קריית שמונה, בת 65 סיפרה: "הגיע הזמן שמישהו הרים את הכפפה ודואג באמת לתושבי הצפון, פנינו לשרים ולחברי כנסת והיחידי שלקח את הנושא לידיים הוא אליהו רביבו. אני מקווה שנקבל עזרה מהמדינה. אנחנו קורסים ועסקים נסגרים, יש כאן יישובים ריקים לגמרי מאנשים״.

ח"כ אפרת רייטן (העבודה): ״אי הוודאות סביב המצב בצפון הולכת וגוברת. התושבים פונו מבתיהם, מקורות הפרנסה נפגעו, נזק רב נגרם לבתים ולתשתיות ואין שום צפי לחזרה לשגרה. מדובר בפגיעה המוערכת במיליארדי שקלים, והדבר חייב לקבל ביטוי הן בתקציב והן בהערכות לשיקום היישובים והבטחת ביטחון התושבים. לפיכך, החלטנו להקים את השדולה למען תושבי הצפון. השדולה תתכנס בכנסת ב-30.1 בהשתתפות ראשי הרשויות מהצפון ומשתתפים נוספים על מנת להידרש למצב. כמו כן, בחמישי הקרוב נקיים סיור ביישובי הצפון יחד עם לובי 1701 כדי לראות ולשמוע מקרוב על המתרחש״.