מלחמת חרבות ברזל: דורון שבתאי, עובד סוציאלי תושב שדרות, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על דרישת המדינה להשיב את תושבי שדרות לביתם חרף לטענתו - חוסר היכולת להבטיח את תחושת הביטחון במקום.

רגיעה או הסלמה? המגעים האחרונים בשיחות הדיפלומטיות עם חיזבאללה | דיווח
גם במחיר נסיגה צבאית מעזה: "חמאס לא ישחרר את החטופים" | האזינו

בפתח השיחה אמר: "שלשום הבנו שהולכים לשנות דרמטית את מה שאמרו לנו שהולך להיות המשך מתווה הפינוי לשדרות ושאר העוטף. אתמול המסר שקיבלתי שאין מה לעשות, והולכים להגיד לנו שתוך שלושה שבועות אנחנו צריכים לחזור הביתה. אז לקחתי את הילדה וכתבתי בטוויטר שאני יוצא למחות, ואז באו עוד חבר'ה. זה היה מאוד מרגש, אבל להגיד שארגנתי הפגנה זה קרדיט יותר גדול".

"שווה רגע להגיד, יש שתי סוגיות שמתווכחים עליהם - אחת רחבה יותר של תושבי העוטף בכללי, בדקות אלה ממש מתנהלת מחלוקת של ראשי הרשויות בעוטף מול המדינה על היישובים הרחוקים יותר", המשיך. "המדינה כבר הגיעה למסקנה שלפחות עד הקיץ היא לא יכולה לספק את הביטחון המתאים ליישובים צמודי הגדר.

לוחמי צה"ל פועלים בעזה (צילום :דובר צה"ל)

"למרות ההחלטה, החליטו ששדרות חייבת לחזור. למה? שיקול כלכלי נטו, ועל זה המחאה של תושבי שדרות. אנחנו מצפים מהמדינה לעמוד בהגדרות שהיא בעצמה הבינה. אנחנו צריכים לחזור בקיץ יחד עם יישובים 0-4. מה שקרה זה שפשוט החליטו ביום אחד שמספרים זה לא נוח, המרחק שלי מהגדר הוא 800 מטר ופתאום הודיעו לי שאני 7 ק"מ", הסביר.

"זו המחאה של שדרות. יש מחאה רחבה יותר של הרשויות העוטף שכל התושבים עד 7 ק"מ צריכים לקבל את האפשרות להישאר במסגרות הפינוי עד הקיץ", הוסיף. "אני ממליץ לכל מי שיש לו טוויטר להיכנס לחשבון של כתב המשטרה של 13, הוא מתאר את הטראומה האישית שלו שהוא חווה משדרות. הוא מתאר את השכונה שלי, נקודת המוצא צריכה להיות מה כולנו עברנו, גם הבת שלי, וגם כל תושבי השכונה וכל העיר, בשבעה באוקטובר".

לאחר מכן אמר: "טענה שאנחנו שומעים הרבה 'נכון שיש ירי, נכון שהבתים רועדים, אבל יותר טוב ממה שהיה כבר הרבה זמן', אבל מה שקרה קרה. כולנו עברנו טראומה מאוד מורכבת. אשתי המשילה את זה יפה, שאם ילד מהגן של הבת שלי היה אלים, ובמשך שנים אומרים לנו יהיה בסדר, יכול להיות שהיינו מסכימים לקבל מציאות, אבל אם הוא אשפז את הבת שלנו לא נסכים להיות איתו. זו התחושה שאנחנו נמצאים בה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm