בעקבות אמירותיה ובהחלטת שרי החוץ והפנים: שר החוץ ישראל כ"ץ ושר הפנים משה ארבל, החליטו היום (שני) להטיל איסור כניסה לישראל על פרנצ'סקה אלבנזה, השליחה המיוחדת לשטחים הפלסטיניים מטעם מועצת האו"ם לזכויות האדם.

לא ידיד של ישראל: אם תפרוץ מגפה, האו"ם יוכל לקדם הפסקת אש בעזה
מזכ"ל האו"ם דרש הפסקת אש; בישראל תקפו: "הגיע לשפל מוסרי חדש"

היא הוכרזה כמסורבת כניסה למדינת ישראל בעקבות אמירתה כי "הקורבנות בטבח 7 באוקטובר לא נרצחו בגלל יהדותם, אלא בתגובה לדיכוי הישראלי".

משמעות הדבר היא שלאלבנזה קיימת הערה במערכת הכניסה לישראל של רשות האוכלוסין וההגירה, שלא מאפשרת להנפיק לה אשרה לישראל, וכעת השרים ארבל וכ״ץ החליטו להכריז עליה כמסורבת כניסה ארצה.

מחבלי חמאס בחאן יונס מתאמנים בכיבוש מחנה צהל (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
מחבלי חמאס בחאן יונס מתאמנים בכיבוש מחנה צהל (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

שר החוץ כ"ץ ושר הפנים ארבל: "נגמר העידן שיהודים שותקים. אם האו"ם רוצה לחזור ולהיות גוף רלוונטי, ראשיו חייבים להתנער בפומבי מדבריה האנטישמיים של 'השליחה המיוחדת' - ולפטרה לאלתר. מניעת כניסתה לישראל אולי תזכיר לה מהי הסיבה האמיתית בגינה החמאס שחט תינוקות, נשים ומבוגרים".

זאת לאחר שהשליחה המיוחדת הגיבה אתמול לאמירותיו של נשיא צרפת עמנואל מקרון שהצהיר כי הטבח ב-7 באוקטובר הוא "טבח אנטישמי", וכתבה בחשבון ה-X שלה (טוויטר לשעבר): "לא מר מקרון, הקורבנות של ה-7 באוקטובר לא נרצחו בכלל יהדותם, אלא בתגובה לדיכוי הישראלי, שצרפת והקהילה הבינלאומית לא עשו דבר כדי למנוע".

היא אף התייחסה לביקורת הקשה על הציוץ שלה והבהירה: "אני מאוכזבת מכך שחלק ראו בציוץ שלי 'הצדקה' לפשעי חמאס ב-7 באוקטובר, אותם גיניתי בחריפות. אני דוחה כל גזענות, כולל אנטישמיות כלפי יהודים".

תיעוד: מתוך מצלמות בית החולים שיפא בעזה במהלך הטבח ב-7 באוקטובר. צילום: דובר צה"ל

שר החוץ ישראל כ"ץ כתב אתמול בנוסף לכך: "‏כל מה שאתם צריכים לדעת על האו"ם: השליחה המיוחדת שלהם⁩ 'מסבירה' לנשיא צרפת שטבח ה-7 באוקטובר לא קשור ליהדות אלא 'תגובה לדיכוי הישראלי'. ‏אני מצפה מהמזכ"ל גוטיירש לפטרה במידי. נגמר העידן שיהודים שותקים".