"נציב פקחים מהימין שיבדקו את טוהר הבחירות במזרח העיר", הודיע סגן עיריית ירושלים, אריה קינג, המתמודד מטעם סיעת "מאוחדים" הנתמכת על ידי עוצמה יהודית בבחירות למועצת העירייה שיתקיימו ב-27 בחודש.

עם תיק וכפכפים ולצד ילדים: תיעוד בריחת סינוואר במנהרה נחשף | צפו
תיעוד חדש ודרמטי: כך חילצו לוחמי הימ"מ את החטופים ברפיח

172 קלפיות יוצבו במזרח ירושלים ביום הבחירות וקינג טוען, כי הן עלולות למשוך אליהן גורמים קיצוניים, שינסו לחבל בהליך הדמוקרטי על רקע המלחמה בעזה ובצפון והמצב הביטחוני המתוח.

"יש חשש שגורמים עוינים יאיימו על אזרחים ערבים שמגיעים לקלפיות, כדי שלא ישתתפו בבחירות", טען קינג – "בנוסף, יש גם חשש שאותם גורמים ישבשו את פתיחת מבני הציבור, שבהם יוצבו הקלפיות.

נציב אנשים משלנו כולל תלמידי ישיבות, שיהיו בסמוך לקלפיות, כדי לוודא שקיצוניים אינם מפרים את החוק. אם הם יפרו את החוק, נוודא שהמשטרה תנקוט בהם ביחד קשה ובצורה מהירה". בסיעת "מאוחדים" מתכוונים להציב פקחים בשכונות במזרח ירושלים, ביניהן ואדי ג'וז, העיר העתיקה ושכונת שמעון הצדיק.

"הדמוקרטיה לא יכולה להיעצר בקו של רחוב יפו", ציין עוד קינג, תושב שכונת מעלה הזיים שבמזרח העיר, שסיפר כי בעבר נזרקו לביתו בקבוקי תבערה – "ישנם גורמים שמנסים לחצות את העיר דה פקטו. אנחנו נעשה כל, כדי שביום הבחירות, הריבונות של מדינת ישראל וטוהר הבחירו ישארו בשלמותם".