ח"כ משה סעדה מטעם מפלגת הליכוד, התראיין הבוקר (שני) לאודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM באשר להצבעה על הדחת חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש), ונשאל באשר להחלטות ראש הממשלה בנימין נתניהו - ועד כמה הן מושפעות מהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

נתניהו אמר שהבחירות "רק בעוד כמה שנים" - הציבור חושב אחרת | משאל "מעריב"
האם נתניהו טרק את הדלת בפני השאיפה בארה"ב להישג אדיר במזה"ת? | אנה ברסקי

על הדחת עופר כסיף אמר, "ממה שאני שומע, יש עכשיו בסביבות השמונים אצבעות, אבל זה משתנה. ההיסטוריה תשפוט היום מי תמך ומי ברח. אני מניח שאחרים שלא יתמכו בכסיף יברחו. המחנה הממלכתי, גנץ, איזנקוט, שהייתי מצפה מהם שהם יהיו הראשונים להגן על חיילי צה"ל, על אזרחי ישראל, מפני עלילת דם. ברור לכולם  שמה שכסיף אומר, שמדינת ישראל מבצעת רצח שיטתי - ברור שזה פייק. ברור שזה שקר, אבל גם ברור לכם שכמו כל עלילת דם, אנשים שומעים אותו וזה מעודד אותם לבצע טרור ואנטישמיות נגד יהודים לא רק בארץ, בעולם. עלילת דם זה עלילת דם".

כשנשאל האם מהלך ההדחה נכון או האם מדובר על מהלך קיצוני, אמר: "מדובר פה בעלילת דם. כשאתה אומר עלילת דם נוצר מזה דם, רוצחים יהודים. האמירה שלו מעודדת פגיעה ביהודים בכל העולם. איך אנחנו יכולים לאפשר לו את הבמה? החובה שלנו זה לעצור את זה, לשים קו אדום. אנחנו אחרי שבעה באוקטובר, העם שלנו, החיילים שלנו נלחמים ומגנים על המולדת שלנו. אנחנו לא יכולים שמתוך הכנסת יבוא אדם ויעליל עלילת דם מודרנית נגד מדינת ישראל".

כשנשאל האם הם פעלו כחוק ומה יקרה אם ההדחה תגיע לבג"ץ והוא יפסול, אמר על ההדחה כי היא על פי חוק: "ברור שזה על פי חוק. זה החוק, מה יותר פשוט? האיש הזה קורא לפגוע ביהודים בכל העולם. לו אני בבג"ץ, ובוחן את זה בכלים משפטיים, יש פה תמיכה בנרטיב של ארגון טרור, החמאס".

סיום חודש הרמדאן בהר הבית, 2022 (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
סיום חודש הרמדאן בהר הבית, 2022 (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

משה סעדה שמשמש גם כעורך דין, נשאל האם בג"ץ יפסול את ההדחה וענה: "אני חושב, משפטית, בג"ץ לא יפסול את זה. יש פה קריאה לפגוע ביהודים בכל העולם. הציבור ישפוט מי תמך היום. בדיון בוועדת הכנסת הציעו לו לחזור בו, הוא לא מוכן. זה האיש, שמעליל עלילות דם על החיילים שלנו, שאומר שהם עכשיו רוצחים רופאים וצוותי רפואה. תבינו מה זה עושה היום ליהודי שמסתובב ברחוב".

כשנשאל האם מרגיש שנתניהו מקבל החלטות שמתיישרות לפי בן גביר בעיקר באשר להחלטה בנוגע להר הבית, ענה: "העניין של הר הבית זה דבר מורכב. יש מצד אחד את הזכות שהיא חשובה: חופש הפולחן, בכל מדינה, כמובן במדינת ישראל וכמובן בהר הבית. אבל מצד שני יש את הזכות הבסיסית, הזכות לחיות. יש מחלוקת בין השב"כ מצד אחד לבין המשטרה. המשטרה אומרת שחייבים להגביל עליות של ערביי ישראל אך ורק למתפללים מעל גיל 50. אני זוכר ממקום העבודה הקודם שלי מה עושים החבר'ה הצעירים בהר, מלבים שנאה והסתה כדי לעודד טרור. התפקיד של הדרג המדיני להחליט". משה סעדה מילא מקום כמנהל המחלקה לחקירות שוטרים, ושימש שבע שנים כסגן מנהל המחלקה.

פעילות כוחות צה"ל ביהודה ושומרון (צילום :דובר צה"ל)

כשנשאל האם עצם המגבלות על ערביי ישראל לא ידחוף אותם ליישר קו עם הפלסטינים הקיצוניים, ענה: "יש גורמי הערכה של המשטרה שמתעסקים בביטחון הפנים והם אומרים 'תקשיבו, זה מסוכן להכניס חבר'ה צעירים'. בסוף, האחריות היא על הדרג המדיני. אי אפשר אך ורק לסמוך על כוחות הביטחון. מי שמכיר את משטרת ישראל יודע שהיא ערכית, עצמאית ובלתי תלויה לחלוטין. זה ארגון חשוב, משמעותי".

באשר לשאלה האם ההחלטה עלולה להביא להתלקחות הוא ענה שלדעתו: "נהפוך הוא. אני מאוד חושש מדברים שראיתי בעבר, הכנסת חבר'ה צעירים להר, זה יכול להבשיל להתססה. גם כלפי יהודים יש מגבלות להעלות להר, כי מה לעשות, המקום הזה נפיץ. צריך להיזהר, אנחנו בתקופת מלחמה לא פשוטה. בואו נקשיב לאנשי הביטחון, ונקבל החלטות מקצועיות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm