משפחות החטופים ופעילות במחאת הנשים הגיעו הבוקר (שני) לביתו של השר בני גנץ בראש העין ומחו על כך שהממשלה מייצרת אותם כ"אויבים" ודרשו תשובות על כך שישראל לא שלחה צוות למשא ומתן לעסקה לשחרור החטופים בקהיר.

אחד המפגינים פנה לשר גנץ ואמר: "מצטערים שהערנו אותך על הבוקר, אנחנו לא יכולים יותר, לא חיים יותר, אין לנו חיים. לא באנו בשביל להפריע, לא מסוגלים יותר לחשוב על משהו, ילד בן שנה, הלכתי לחפש אותו ב-7 באוקטובר, לא מצאנו אותו, חשבנו אולי אמא זרקה אותו בכביש, לא יכול להיות בין אם הוא בן שנה או בן 80, אני ואתה היינו מחזיקים מעמד, הם לא, הבנות שם נאנסות יום יום, נמצאים שם חיילים בני 18, בני על מה גדלנו? לא משאירים אף אחד שם, קח 5,000 מחבלים, תן אותם בחזרה, לגמור אותם אנחנו יודעים, אתה יודע איך עושים את זה, אבל לא כשיש שם חטופים".

עוד אמרו המפגינים "אתה יודע שלא תהיה תקומה למדינה הזאת, איך נשקם את המקום הזה כשאנחנו מפקירים את האחים שלנו בשבי של החמאס, לא נשמע דבר כזה, למה צריך להתחנן על משהו שהוא כל כך מובן מאליו, איך הגענו למצב הזה, איך תציל אותנו? אנחנו צריכים לשמוע ממך שאנחנו לא האויב. בשביל ראש הממשלה שלנו אנחנו מרגישים שאנחנו האויב. אנחנו שמאלנים, כמו שאנחנו אשכנזים ועכשיו אנחנו האויב, ואתה צריך לשמור עלינו, אנחנו לא שומעים אותך. אתה יודע שמפנים תקציבים נגדנו נגד המשפחות, מהממשלה שאתה יושב בה".

בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גנץ יצא למפגינים והשיב: "תודה רבה שבאתם. אני מאוד מעריך את זה וזה לא מפריע, זה חשוב. אנחנו באמת רוצים להחזיר אותם הביתה. זה חשוב להם, לכם, לקהילות, לעם שלנו, לחברה שלנו, זה חשוב להכול. וזה לא שאלה של מחירים, אלא שאלה של יצירת האפשרות להחזיר אותם. אנחנו רוצים להשיב את החטופים הביתה מהר, בחיים, את כולם". עוד אמר גנץ: "זה מה שאנחנו רוצים, על הדבר הזה מנסים לייצר את האפשרות. רוב הסיכוי להצליח הוא באמצעות מתווה השבה ואיפה שיש אפשרויות אחרות אז ככל שאנחנו יכולים לעשות את זה בהבטחת ביטחונם של החטופים, זה מה שנעשה".

על כך שישראל לא שלחה צוות לקהיר, אמר: "הצוות יגיע לשם כשהתנאים יאפשרו. אנחנו רוצים ללכת לשם בשביל להחזיר אותם, לא ללכת לשם בשביל ללכת לשם, לא ללכת לשם בשביל לא להביא שום דבר".