סגן השר יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז שוחח הבוקר (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM וניסה להסביר כיצד נכשל הניסיון להדיח את ח"כ עופר כסיף בהצבעה בכנסת: "אני מקווה שיאיר לפיד, גנץ ואייזנקוט מסתכלים במראה הבוקר ומתביישים במה שהם עשו. עופר כסיף הוא אישיות בלתי רצויה בכנסת ישראל, הוא היה חייב להיות מודח אתמול, זה שפספסנו בכמה קולות את ההצבעה, ולא משנה אם בג"ץ היה משנה את ההחלטה או לא, עופר כסיף פרסונה נון גרטה בכנסת ישראל, אדם שפועל באופן אקטיבי להפסיק את המלחמה ולהצטרף לאויבינו שמגישים תלונות בבית הדין הבינלאומי בהאג וזה בנוסף על כל ההתבטאויות שלו במשך השנים".

"מאוכזבים קשות מגנץ": הקרע במחנה הממלכתי מעמיק

חה"כ ממפלגת נעם הסביר את ההחלטה במתח בין הזהות הדמוקרטית ליהודית במדינה: "זאת הדמוקרטיה שלנו, אני אמרתי שהדמוקרטיה חשובה לנו מאוד, אבל יש דברים שהם מעבר לדמוקרטיה, קיומה, בטחונה וזהותה היהודית של מדינת ישראל הם דברים שהם מעבר לדמוקרטיה, והם קודמים לדמוקרטיה, ולכן אתמול הבאנו למהלך הזה, לכן הצבעתי בעד, כי אני חושב שח"כ שקם ומאיים שקם ומאיים על זהות היהודית וביטחונה של מדינת ישראל, אין לו מקום בבית הזה בכנסת ישראל". כאשר נשאל כמה זמן הממשלה תחזיק מעמד, בחר ליישר קו עם עמדתו של ראש הממשלה וענה כי "יש מועד לבחירות, נלך לציבור ונקבל את אמונו מחדש."

בעוד הידיעות על מצבו ומקום הימצאו של סינוואר, האם הוא מנותק קשר או ברח למצרים, שבות ועולות, ח"כ מעוז "לא משוכנע שנותק הקשר. עצם השמועות מעידות על כך שהוא בנסיגה ובבריחה מתמדת ובסופו של דבר ידנו תשיג אותו, הוא, חי או מת ייתפס על ידינו, הוא ייתן את הדין על כל הפשעים שהוא ביצע, והחטופים". בעיניו, "הדרג המדיני הציב לצבא את המטרות ובראשן מיטוט והשמדת החמאס והחזרת החטופים, אני חושב שזה הולך ביחד, אנחנו חייבים להמשיך עד הסוף, להגיע לרפיח. עצם העובדה שיש מנהרות פתוחות בין סיני לבין רפיח מעידה על כך שאנחנו חייבים את הסוגר הדרומי הזה לסגור בצורה הרמטית, לכן אנחנו חייבים להמשיך דרומה לעבר רפיח, חייבים לטהר את רפיח, חייבים להשמיד את ששת הגדודים הנותרים של החמאס, שעדיין מתפקדים כגדודים. חייבים לסגור את הסוגר הדרומי, לוודא שאין שום נתיב הברחה פתוח בין מצרים לרפיח ולטהר את כל התשתיות הצבאיות של החמאס, גם ברפיח".

באשר לכניסה קרקעית לרפיח, גם הוא מודה שהדבר עלול לסבך ולסכן את היחסים עם מצרים: "נכון שיש בעיה, נכון שמתאמים את כל המהלכים שלנו עם המצרים, ואף על פי כן, אי אפשר להפסיק אחרי 80% מהמטרות שהושגו, חייבים להשמיד 100% מהמטרות – להשמיד את ששת הגדודים, את כל תשתיות תת-הקרקע בין רפיח לחאן יונס וסיני, לאחר מכן אנחנו נביא את החטופים, כי רק הלחץ הצבאי יביא את החטופים הביתה ואנחנו צריכים לוודא שיש לנו את המטריה הבינלאומית שראש הממשלה עומל עליה מתחילת המלחמה, לספק לנו את המערכה המדינית כדי שהצבא יוכל להמשיך. עד היום הצבא עושה את מלאכתו ועדיין לא עצרנו, ואני חושב שחובה עלינו להמשיך עם זה, אני קורא לראש הממשלה ולצבא לסיים את המלאכה, כל העם מאוחד במטרות האלה ואני מקווה שזה יושג בהקדם". לגבי הלחץ האמריקאי טען כי "ביידן חייב לתת לנו להשלים את המלאכה ואני בטוח שנשלים אותה, בין אם האמריקאים יסכימו או יתנגדו, אין לנו ברירה".

הוא התייחס לאפשרות להסכם להחזרת החטופים, הכולל שחרור מחבלים עם דם על הידיים, ואמר: "אנחנו צריכים לעשות הכל, אבל החטופים לא יחזרו לפני שנשמיד את החמאס. אנחנו חייבים קודם כל להשמיד את החמאס וזה מה שיביא את החזרת החטופים. אין ספק בדבר שאנחנו עושים. הדרך היחידה שהביאה להחזרת החטופים שכבר הוחזרו זו הדרך הצבאית, ההתקדמות ברצועת עזה, הטיהור של עזה, של חאן יונס, נטהר את רפיח ואתה תראה שהחטופים יחזרו. ואני מאחל ליום הזה".

בנוסף התייחס לזירה הצפונית מול החיזבאללה: כיצד ייתכן שבממשלת ימין 'מלא על מלא' המדינה התכווצה? "אני מגדיר את היום שאחרי. האם היום שאחרי הוא אחרי הפסקת האש? אני מגדיר את היום שאחרי בתור היום שתושבי הדרום והצפון יחזרו לבתיהם בבטחה. לשם כך, החיזבאללה וכל התשתיות שלו מדרום לליטני, לא יהיו שם תשתיות, לא מעל ולא מתחת לקרקע, החיזבאללה צריך לסגת צפונה אל מערב לליטני, אז נוכל להחזיר את תושבי הצפון בבטחה. בדרום זה אחרי שנשמיד את חמאס ונוודא ששום ארגון טרור לא יוכל לקום ברצועת עזה".

עוד הוסיף על הדיונים לגבי ההגבלות על עלייה להר הבית בחודש הרמדאן: "עדיין יש דיונים, ראש הממשלה אמור לקבל החלטה לפי כל הגורמים. אני גר מאות מטרים בודדים מהר הבית, אני יודע מה זה רמדאן, אני יודע מהן המגבלות עלינו היהודים ברמדאן, חייבים להטיל את כל המגבלות שצריך מבחינה ביטחונית כדי שהרמדאן יעבור בשקט. הרמדאן לא יכול להיות טריגר למהומות, לא בהר הבית ולא ברחבי הארץ. צריך לתת לצה"ל להתמקד בגזרות שהוא פועל בהן, יו"ש, עזה, בצפון. אני סומך על ראש הממשלה שיקבל את ההחלטה הנכונה, להטיל מגבלות ולעשות בשיקול דעת ולא בהתלהמות, הכל כדי להביא ימי רמדאן שקטים".