מלחמת חרבות ברזל: מירב לשם גונן, שבתה רומי מצוי בשבי חמאס, שוחחה היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM ופרשה את משנתה על ההתקדמויות האחרונות בנוגע לעסקת חטופים ועל דבריו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

מלך הרייטינג: הניצחון של ינון מגל בפריים טיים
מיצה את הלחימה? "גישה לא ריאלית": נסראללה במסר מפתיע לראשי חמאס

בפתח השיחה אמרה על דברי סמוטריץ': "היה לי קצת עצוב, הדברים שנאמרו אתמול הם על ידי שר במדינת ישראל נוכח המצב בו אנחנו נמצאים. לצערי לחיים יש תאריך מסוים, יש תפוגה, ולדברים האחרים פחות. אין פה יותר חשוב או פחות חשוב אבל יש יותר דחוף, אני חושבת שבזה אין ויכוח".

"אני חושבת שהשר סמוטריץ' נוהג באחריות, הייתי עצובה, העציב אותי לשמוע", המשיכה. "כולנו מבינים שיש חשיבות גדולה להרבה מאוד דברים שהם בדמנו, יש דחיפות מסוימת שהיא שונה כאשר מדברים על נושא החיים. זו לא ביקורת נגד אף אחד".

"אני חושבת שלמדנו לקחת את הדברים במקום הנכון שלהם. יש לי מטרה אחת כאמא, היא מאוד מדויקת, הבת שלי צריכה לחזור, ואני מבינה שיש פה דרך שאנו עושים אותה כולנו יחד בעליות ובמורדות הללו. אני אדם אופטימי בתפיסה שלי, אני חושבת שחשוב שכולנו נשמור על האופטימיות הזו כל הזמן", הוסיפה.

לאחר מכן אמרה: "כל העולם כולו מבין שאין ברירה אלא להחזיר אותם כמה שיותר מהר. אני מבינה שיש פה הרבה משחקים של כוח שנעשים בעזרת התקשורת. אני שמחה שבסופו של דבר, הכוחות הנכונים הם לטובת מה שנכון לעשות. התקשורת נוהגת רוב הזמן באחריות גדולה".

על התפטרותו של ראש מטה החטופים רונן צור: "אני חושבת שבחירתו לא לאפשר לאף אחד לפגוע במשפחות או בחטופים היא בחירה מעוררת השראה ואפשר רק להעריך אותה. כולנו כמשפחות יודעים כמה הוא שמר שפוליטיקה לא תיכנס לתוך הקמפיינים והעשייה, הוא בחר לקחת צעד אחד אחורה כשהוא הבין שיש משהו שיכול לגרום נזק להבאת החטופים. יש לי רק הערכה אליו. זו אחריות ציבורית".

בנימין נתניהו על ההצהרה נגד מהלך חד צדדי להכרה במדינה פלסטינית (צילום: לשכת ראש הממשלה)

"אין מישהו במדינה שיהיה מוכן להקריב אנשים חיים. אין קשר בין חיילים לאנשים שנחטפו שנייה לפני שהמלחמה הזו החלה. אני לא אסטרטגית, אני אמא, הבת שלי נחטפה ממקום שהיה בטוח בתוך מדינת ישראל, המדינה אישרה להיות בו", הדגישה.

"מדינת ישראל צריכה להחזיר את הבת שלי. אין קשר בין חיילים שנלחמים לבין אזרחים תמימים שנחטפים למדינה אחרת. שום קשר. אני חושבת שלכולנו יש מטרה משותפת: החזרת החטופים בחיים, כולל הבת שלי, בת 23. היא אמורה להצליח לחיות את חייה ולהיות דור העתיד הטוב יותר של המדינה, למדינת ישראל יש אחריות על זה".

לשאלה האם מתקיים קמפיין פוליטי נגד משפחות החטופים השיבה: "אנחנו 134 משפחות, זה מספיק שכמה משפחות החלו לזהות מגמה מסוימת. צריך נורא להיזהר, יש דברים שצריך לשמור עליהם, לכבד אותם, לתת להם את המקום שהוא מעל הפוליטיקה והדיבור ביד גסה". 

סייעה בהכנת התוכנית: מיכל קדוש, 103fm