השר לשעבר, ח"כ מתן כהנא ('המחנה הממלכתי') שוחח הבוקר (ראשון) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחס, בין היתר, לנסיעתו של יו"ר מפלגתו בני גנץ לפגישה עם בכירים אמריקאים בוושינגטון ועל המחאה של רה"מ בנימין נתניהו בנושא.

כזכור, גורמים בסביבת נתניהו אמרו כי גנץ טס ללא אישור ראש הממשלה, ובניגוד לתקנון הממשלה, שמחייב כל שר לאשר את נסיעתו מראש עם ראש הממשלה, לרבות אישור של תכנית הנסיעה.

נתניהו מחה בעקבות כוונתו של גנץ לטוס לפגישות עם בכירים בוושינגטון

בפתח דבריו אמר, "בני גנץ זוכה ליוקרה רבה ולכבוד רב מגורמים בכירים בממשל האמריקאי, דבר שלצערי אף אחד משרי הממשלה או כמעט כל שרי הממשלה לא זוכים לו כולל לצערי הרב את ראש הממשלה, ולכן חשוב מאוד שבני גנץ ייסע לארה"ב כדי לקדם את האינטרסים שחשובים למדינת ישראל וטוב שהוא מנצל את הקשרים האלה לטובת אזרחי מדינת ישראל. חבל לי מאוד שנתניהו פועל בניגוד לאינטרסים של מדינת ישראל, בסוף זה שגנץ נוסע לארה"ב זה לנצל את כל האהדה שיש לו בממשל לטובת אזרחי מדינת ישראל, אהדה שלצערי נתניהו לא זוכה לה".

על הטענה שגנץ מסומן על ידי האמריקאים כראש הממשלה הבא של ישראל, השיב: "את ראש ממשלת ישראל יבחר הציבור בישראל, אנחנו מדינה דמוקרטית ואנחנו דמוקרטיה יציבה גם כשאנחנו לא אוהבים את הממשלה שנבחרה, עד שהמצב הזה ישתנה, אנחנו כולנו בעת מלחמה צריכים להתייצב מאחורי הממשלה המכהנת וראש הממשלה המכהן. אני חושב שצריך לקבוע תאריך לבחירות עוד השנה ולא ייתכן שראש הממשלה וחברי הכנסת ימשיכו לשבת על כיסאם כאילו לא קרה כלום אחרי האסון הקולוסאלי שהיה פה".

באשר למו"מ לקראת עסקת חטופים מסתמנת: "אנחנו באמת, כמו שהבנו כבר ב-7.10 ועוד לפני, אנחנו נלחמים נגד אויב אכזר נאצי דאעשי שמנצל כל הזדמנות כדי לנטוע דה-מורליזציה בציבוריות הישראלית, ננהל משא ומתן בנחישות, מצד אחד כמובן לא בכל מחיר, לא עסקה מופקרת - יש נטייה לרדד את השיח כאילו אלו שתי האפשרויות היחידות שעומדות על הפרק. אנחנו מבינים שאת החטופים צריך להחזיר ועל ציר הזמן זו הסוגייה הכי דחופה".

עוד התייחס חבר הכנסת לשעבר לחוק הגיוס: "זה כבר לא סוגיה של שוויון, זה סוגיה של צורך לאומי, גם החרדים מבינים את זה כבר. הציבור הדתי לאומי מוכיח שאפשר לעשות גם וגם, אנחנו רואים בקרב איזה צדיקי עליון משרתים ולצערנו גם משלמים מחיר. הציבור החרדי מבין את זה, אני פיקדתי על קצינים חרדים מבתים חרדים וקהילות חרדיות - עשו קידוש ה' במעורבות בחברה. יש את מתווה המחנה הממלכתי שלא אומר שמחר כולם מתגייסים לשירות קרבי, אנחנו מדברים על שירות לאומי בקהילות, שירותי הצלה וכבאות, זק"א, מד"א וגם שירות קרבי - מי שישרת בקרבי יתוגמל בהתאם ומי שישרת שירות מקוצר בחברה גם יקבל בהתאם אבל גם סנקציות צריך שיהיה במתווה הזה. מה שהיה לא יהיה, אין למדינת ישראל יכולת יותר להמשיך במדיניות שמגזרים מסוימים כולל הערבים יכולים להיות פטורים משירות, אנחנו צריכים את אחינו שישרתו לצידנו ויעמדו על הגבולות. צריכים ממשלת מרכז וכשזה יקרה אסור להחרים אף אחד".

עריכה: אריק ברח"ד