השר לשעבר חיים רמון התראיין היום (ראשון) ב-103FM, והביע את עמדתו בנוגע לסערת חוק הגיוס. "אני רוצה עובדה אחת. למה כל הזמן מדברים על כך שהחרדים לא מתגייסים? כיום, רק 46 אחוז מהגברים בישראל הם מתגייסים. כל התוכניות שמדברות על חרדים, כאשר ערבים, נשים דרוזיות, נשים חרדיות, נשים דתיות, לא מתגייסים, כלומר אחוז גבוה מאוד לא מתגייס. אם רוצים שוויון, אז זה שוויון", טען. 

רק דיבורים? "שהאמריקאים ייקחו על עצמם את האחריות על הרצועה"
"החיילים היו בסיכון מיידי": פרטים חדשים מתקרית שיירת הסיוע ברצועה

שר המשפטים לשעבר הציג את הפיתרון שלפי דעתו יש ליישם על מנת לפתור את הסוגיה: "הדבר האמיתי שצריך לקרות, אני מציע שכל החרדים, כמו הערבים, כמו הבנות הדרוזיות, הם יבואו ללשכת הגיוס, הם יגידו, 'אנחנו חרדים' ומהרגע הזה, הקשר בינם ובין המדינה יתנתק והם יפסיקו לקבל את דמי הקיום, נקודה. אין לי שום בעיה עם סנקציות על כל מי שלא מתגייס, כולל נשים דרוזיות וכולל נשים חרדיות, כולל כולם, אבל שוויון, שוויון לכל".

רמון אף ביקר בחריפות את הצעת השרים בני גנץ וגדי איזנקוט, שכללה שירות לאומי משמעותי אליו יופנו חלק מהצעירים החרדים: "הבלוף הכי גדול זה שירות לאומי. אני מציע לכם לעשות תחקיר - מה זה שירות לאומי. באים לכמה שעות, אין פיקוח על זה, זה לזמן קצר, ואתה בא ואומר שבשלוש שנים יהיו 160 אלף שישרתו בשירות לאומי. זה אבסורד, זה לא יקרה".