כלכלה בצל מלחמה: ח"כ ולדימיר בליאק, מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, תקף היום (שלישי) את התנהלות הממשלה בגיבוש התקציב המחודש ל-2024. "התקציב הנוסף מדבר על 129 מיליארד שקלים גירעון וזה עוד לפני התרחיש המשמעותי בצפון", אמר בשיחה עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM.

נתניהו לא ידע? כ"ץ: ״אני קובע מדיניות, נקטתי בצעד תקדימי״
דובר המועצה לביטחון לאומי חשף: זה מי שעומד מאחורי נסיעת גנץ לבית הלבן

"ההנהגה הכושלת של נתניהו וסמוטריץ' נוהגת בכביש ללא שוליים. חייבים להבין ולהגיע למצב שכל שקל במדינה ישרת את צרכי החזית, יש פה לפחות עשרה משרדים מיותרים והזרמת כספים לגופים חרדים. הממשלה ממשיכה לדבר בשפה של שישה באוקטובר. נדרשת פה הנהגה כלכלית אמיתית, לא בצלאל סמוטריץ' ולא נתניהו ולא שר הכלכלה ברקת שמתעסק עם המדבקות".

בהמשך השיחה התייחס גם לחוק הגיוס. "אני חושב שיש אמירה ברורה של היועמ"שית, שלא מקבלת את חוק הגיוס החדש עד אפריל וגם לא את התקצוב לבני הישיבות", אמר. "אף אחד לא מביא אותם לפת לחם. מיליארדי שקלים שניתנים לאנשים שלא תורמים כלום למדינה". 

"המצב שלפני שבעה באוקטובר לא יכול להימשך. בשנת 2015 הייתה עלייה בגיוס חרדים כי יש עתיד העבירה את חוק הגיוס ב-2013. אפשר לעשות את זה, לא צריך להביא טנקים לבני ברק. למדינת ישראל יש כלים לגרום לזה לקרות ואני כולי תקווה שגם בקואליציה מבינים את זה".

סייע בהבאת הכתבה: אריק ברח"ד