ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, הצטרף הערב (רביעי) במפתיע לפגישת חבר הקבינט השר בני גנץ עם היועץ לביטחון לאומי של בריטניה, טים בארו, שמתקיימת בדאונינג 10.

"בעיניו כל החללים הם קיסמי שיניים": מתקפה יוצאת דופן בסעודיה נגד סינוואר ונסראללה
בשל "יחס מחפיר" מצד האוצר: יו"ר ארגון המורים מאיים לשבש את הלימודים

בפגישותיו גנץ ציין את מחויבותה של ישראל להשלים את הסרת האיום של חמאס וסיום שלטונו ברצועה, תוך שפעולותיה נעשות בהתאם לחוק הבינלאומי. בנוסף, גנץ ביקש להביע את הערכתו לתפקידה החשוב של בריטניה במאבק מול ציר הטרור האיראני בים האדום ובאזור בכלל והודה על מאמציה של בריטניה כולה למען ביטחון מדינת ישראל והדגיש את חשיבות המשך הלחץ הבינלאומי על חמאס כדי להביא לשחרור החטופים.

לפי דיווח ב"חדשות 12", השניים שוחחו על המלחמה בעזה וגנץ ניסה להרגיע את סונאק בכל הנוגע לפעולה צבאית ברפיח. גנץ ציין בפני ראש הממשלה הבריטי כי ישראל פועלת לפי החוק הבינלאומי וקרא לבריטים לא להתקדם למשטר של סנקציות. עוד דווח, כי סונאק אמר לגנץ שהוא "לא מרשה לשכוח את מה שקרה ב-7 באוקטובר" על אף הלחץ מהציבור והפרלמנט.

דיוויד קמרון, בני גנץ (צילום: לשכת השר גנץ)
דיוויד קמרון, בני גנץ (צילום: לשכת השר גנץ)

בתוך כך מזכיר המדינה לענייני חוץ דיויד קמרון צייץ בחשבון ה-X שלו פרטים על פגישתו עם גנץ שנערכה קודם לכן, וכתב: "היום הבהרתי את הצעדים שעל ישראל לנקוט כדי להגדיל את הסיוע לעזה, ואת דאגתה העמוקה של בריטניה מהאפשרות של מתקפה צבאית ברפיח. אלה שיחות קשות אך הכרחיות.

תושבים מרפיח נמלטים מבתיהם (צילום :רשתות ערביות)