בעקבות המאמצים הדיפלומטים ודו״ח שליחת האו״ם לאלימות מינית באזורי עימות, מועצת הביטחון של האו״ם תתכנס לדון בזוועות המין של חמאס ובמצב החטופות. הדיון יתקיים ביום שני הקרוב בשעה 22:00 שעון ישראל, כששר החוץ, ישראל כ"ץ, צפוי להשתתף בדיון.

שר החוץ ישראל כ"ץ: "לאחר שהפעלנו לחץ יחד עם ארה״ב וגורמים נוספים על יפן, נשיאת מועצת הביטחון, לקבוע את הדיון בהקדם, כעת יפן הודיעה שהדיון יתקיים בשני הקרוב אחר הצהריים. זה הישג חשוב ביותר וניצחון מול ניסיונות מזכ״ל האו״ם להסיר את הנושא מסדר היום ולדחות אותו. אני מתכוון להגיע ביחד עם משפחות החטופות על מנת להציג כל מעשי הטרור והפשעים של החמאס, לדרוש שהאו״ם יכריז על החמאס כארגון טרור, ולדרוש שחרור מיידי של כל החטופות והחטופים".

מועצת הביטחון של האו''ם (צילום: רויטרס)
מועצת הביטחון של האו''ם (צילום: רויטרס)

שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן: "באיחור של חמישה חודשים, מועצת הביטחון תתכנס לדון בפשעי המין שביצע חמאס המשתמש באונס ככלי במלחמתו בישראל. זהו פשע מלחמה מזעזע בחומרתו ואכזריותו ואני מצפה שהמועצה תתאחד בגינוי חריף לחמאס, תכריז עליו סוף סוף כארגון טרור ותמקד מהיום לחץ בלתי פוסק בכדי שהוא ישחרר את החטופות והחטופים".

ביום שני האחרון האו"ם פרסם את הדו"ח הרשמי על הזוועות שביצע ארגון הטרור חמאס ביום הטבח בתחילת חודש אוקטובר האחרון. הדו"ח מתפרסם לאחר שנציגת מזכ"ל האו"ם לאלימות מינית בזמן סכסוך, פרמילה פאטן, ביקרה בישראל על מנת לבחון את העדויות הקשות על האונס וההתעללות המינית של מחבלי החמאס. 

שלט להחזרת החטופים (צילום: Amir Levy/Getty Images)
שלט להחזרת החטופים (צילום: Amir Levy/Getty Images)

עוד מציין הדו"ח כי גם החטופים בשבי ארגון הטרור עברו ואף עדיין עוברים מעשי התעללות מינית. הביקור של פאטן התקיים בסוף חודש ינואר לאחר פנייה שנעשתה מטעם משרד החוץ ושגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן.  פאטן, פתחה את מסיבת העיתונאים, וסיפרה: "ערכנו בדיקות וראיונות עם ניצולים שהיו עדים למעשי הטבח והתקיפות המיניות. הסיכום שלנו מבוסס על האנשים שפגשנו, על המידע שהציגו ועל כל הממצאים שהצלחנו להשיג". 

פאטן אמרה כי נפגשה עם משפחות החטופים, "אנחנו מאמינים שהתקיפות המיניות עדיין נמשכות גם כלפי מי שעדיין שם". הדו"ח מזכיר כי מעשי הזוועות התבצעו במספר מקומות שונים, ביניהם כביש 232, רעים, פסטיבל הנובה וקיבוצי העוטף. הוא מציין אף כי התבצעו מעשי אונס קבוצתי, אונס גופות, קשירת גופות והטלת מומים בנשים. עם זאת ובאופן מעורר מחלוקת, בדו"ח נמנעו מלייחס את המעשים באופן מפורש לחמאס, בטענה כי ייתכן שחלק מהמעשים התבצעו ע"י הג'יהאד האיסלאמי ופלסטינים אחרים. הדו"ח ממליץ "לאפשר גישה לנציבות זכויות האדם לישראל".