מחר, 10 במרץ 2024, יתקיים סיבוב שני של בחירות ב-35 רשויות ברחבי הארץ, בהן אף אחד מהמועמדים לא הגיע לפחות ל-40% מהקולות. באותן הרשויות, בסבב השני יתמודדו שני המועמדים המובילים מהסבב הראשון. העיר קריית גת היא אחת מהרשויות האלה. הסיבוב השני יהיה קרב בין שני אנשי ליכוד, כפיר סוויסה וראש העיר המכהן מאז 2003- אבירם דהרי. בסיבוב הראשון, התוצאות של השניים היו צמודות, כל אחד מהם קיבל קצת מעל 33% מהקולות.

באמצעות קפריסין וכאלף אמריקאים: כך ייראה הרציף שתקים ארה"ב מול עזה
"קורא לו להתפטר": המפכ"ל שבתאי תחת מתקפה מכיוון לא צפוי | צפו

בשבוע שעבר, צצו בהפתעה שני תומכים לא צפויים למועמד סוויסה. הראשון הוא איתמר טרובק מראשי המטה לשעבר של מועמד מספר 3- שינדלר. תומך מפתיע אפילו יותר, נחשף השבוע, מדובר בלא אחר מיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

בכל אופן, התהליך הדמוקרטי מתפתח בעיר ועם סיום הסיבוב הראשון שהסתיים בתיקו צמוד, קריית גת הגיעה לנקודת מפנה בה היא צריכה להחליט על דרכה, ועל האיש שיתווה אותה עבור התושבים בשנים הקרובות. המועמדים, כפיר סוויסה ואבירם דהרי, מייצגים שתי גישות שונות לניהול העיר ולהתמודדות עם האתגרים המגוונים שלה. מעריב פנה אל תושבי העיר, ביקש שיביעו את רצונם וציפיותיהם, ואנו מביאים את חלקן כאן לפניכם. 

גלינה חזן, תושבת העיר אומרת:  "למדנו הרבה דברים השנה כחברה ואני מקווה שנפנים את כולם. הבחירות האלה הן על עתידה של קריית גת. הגורליות ביותר שהיו פה. אני מקווה שאנשים יצאו להצביע".

כידוע, יום הבחירות בסבב השני אינו יום שבתון, אולי משום כך חזן היא לא היחידה שמבקשת ושמדגישה, שחשוב שתושבי העיר יממשו את זכותם הדמוקרטית בקלפי. שלמה עמרם מצטרף אליה ואומר: "שלא נבוא לבכות מחרותים כי לא יצאנו להצביע. תמיד יש מי שחושבים שיכולים להחליט בשבילנו כי אנחנו פריפריה. אבל קריית גת לא מה שהייתה...ועכשיו אם לא נצא להצביע נבכה על זה שנים".

תיעוד מפעילות כוחות במרחב צפון הרצועה (צילום :דובר צה"ל)

לשוש עמר לב כבד על ההתנהלות עד כה: "לא זכורה לי מערכת בחירות כזו יצרית בקריית גת. במשך שנים התאפיינו מערכות הבחירות בכבוד ובנועם יחסי אבל הפעם זה הרבה יותר אגרסיבי ולפעמים אפילו מעליב. חבל שזה מגיע למקומות כאלה, אבל זה רק אומר שחשוב לצאת להצביע. כל אחד על פי צו מצפונו אבל שלא נגיד אח"כ שלא עשינו כלום ונתנו לפוליטיקאים לשחק לנו בחיים".

רחל לוי מנתחת את המצב: "אני יודעת שחשוב לבחור, אבל אני לא בטוחה עד כמה כל הקמפיינים המושקעים יעילים. בסוף בעיני הבחירה נעשית לא על פי כל מה שהמועמדים אמרו זה על זה, או מה שכל אחד מבטיח. מדובר על משהו רגשי יותר, למי אני מאמינה, מי מצליח לעורר בי סנטימנט חיובי. הרי בסוף מה אני רוצה לי ולמשפחה שלי?  בן אדם...עם כל השאר אפשר להסתדר". 

אם יש שמציירים את עיקר המאבק בקריית-גת ככזה שעוסק במחלוקת על צביון העיר בין חרדים לחילוניים. מהתגובות ניתן ללמוד שלצד המאבק הזה, יש גם שאיפה להרמוניה. בהתאם לרוח הזו לוי מוסיפה: "אני אלך מחר להצביע ומקווה שנמשיך בדרך טובה בקרית גת. מה שהכי חשוב לי להגיד זה שאחרי הבחירות כולנו נמשיך לחיות זה לצד זה, עם גורלנו המשותף כאן וחשוב לזכור את זה".

גל עמר: "אני מאוד מודאג וחרד לגורלה של העיר שלי. בזמנים של כאוס מוחלט ובעת שמתנהלת מלחמה קשה ברצועה, כמה משרי הממשלה מריצים מועמד מטעמם לראשות העיר קרית גת על מנת לקדם אינטרסים אישיים, תוך שהם מוכרים את תושבי קריית גת בכדי לזכות בקולות החרדים. ולכן חשוב מאוד להצביע בסיבוב השני לראש העיר המכהן כדי לשמור על צביונה של העיר קריית גת".