מלחמת חרבות ברזל: חבר הכנסת משה סעדה, לשעבר סגן ראש מח"ש, שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל בתוכניתו ב-103FM והביע דעתו על השוויון בנטל ועל ועדת פגסוס.

תדהמה בארה"ב: טראמפ הכריז מה תהיה פעולתו הראשונה כנשיא
בן כספית במתקפה חסרת תקדים: "הרב יצחק יוסף הוא קטון הדור ושרברב"

בפתח הראיון נשאל סעדה מה עמדתו לגבי גיוס חרדים, והשיב: "העמדה שלנו, אמרנו אותה בצורה הכי ברורה לראש הממשלה, כשראש הממשלה ביקש להאריך את חוק הארכת שירות מ־18 יום למילואימניק ל־42 יום, יצאנו שלושה חברי כנסת ואמרנו לא נסכים לזה אלא אם כן זו תהיה הוראת שעה, כי האלונקה הזו כבדה - הגיע הזמן לשותפות בנטל".

"בסופו של דבר ראש הממשלה קיבל את העמדה שלנו והחוק הזה יעלה כהוראת שעה לשנה", המשיך. "אני חושב שלכולם ברור שצריכים שותפות. יש שינוי בחברה החרדית, ומה שאתם שומעים מהרבנים זה קרבות בלימה שהם מנהלים מול הציבור שלהם. כי הציבור, למטה, רוצה להתגייס".

לאחר מכן, נשאל סעדה מדוע היועמ"שית מנסה לעכב את פעילות ועדת חקירת הפגסוס, והשיב: "להשתמש ברוגלה זה להכניס למכשיר, מישהו שישאב את כל המידע של החיים שלך וגם יכול לפתוח את המכשיר שלך ולתעד אותך, זו עבירה פלילית. התברר שמשטרת ישראל באישור הפרקליטות והיועמ"ש ביצעו את זה למעלה ממאות פעמים. הוקמה ועדת חקירה, מי שאמורה להיחקר בוועדה בין היתר זו היועמ"שית עצמה, היא אמורה להיחקר למה היא גנזה את הדוח שהתקבל בעניין הזה ולא בוצעה שום בדיקה".

תקיפת רכב בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

"הוגש בג"ץ בעניין הזה נגד קיומה של ועדת חקירה, נדב ארגמן מהשב"כ", המשיך. "באה היועמ"שית, שהייתי מצפה שבכלל לא תהיה מעורבת בדבר הזה כי היא נוגעת בדבר, היא והאנשים שלה אמורים להיחקר שם. הייתי מצפה מבג"ץ להגיד לה 'סליחה, איך את מגישה תגובה? את בניגוד עניינים', הוא לא עושה את זה. היא מגישה תגובה שאומרת בגדול 'אני מבקשת מבג"ץ להורות שלא יחקרו את התיקים הבאים, לא תיקים שנמצאים במשטרה, לא תיקים שנמצאים בפרקליטות ולא תיקים בבית משפט', במילים אחרות - אל תבדקו אותי".

בסיום הראיון אמר: "באיזה מערכת האיש שאמור להיבדק, ואין חולק שהיא אמורה להיבדק, יש לו סיי בכלל? ברור לי שבג"ץ לא יאפשר את זה ולא יעצור, הוועדה הזו תחקור. הפרטיות שלנו חשובה לכולנו, זה לא שמאל, זה לא ימין, זה חוק, זה צדק, ולכן זה חשוב מאוד".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm